În România, trenurile întârzie din orice motiv. Peste 7.000 de minute în fiecare zi. Iarna se contractă şinele, vară se dilată, iar când plouă se rup cablurile și copacii
Peste 7.000 de minute în fiecare zi. La atât se ridică întârzierile adunate prin gările României.
Este şi unul dintre motivele pentru care un raport al Comisiei Europene ne plasează pe ultimele locuri în ceea ce priveşte calitatea serviciilor de transport pe calea ferată. Analiza ia în calcul inclusiv condiţiile din compartimente şi viteza garniturilor. Cel mai mult au de aşteptat călătorii care ajung în Gara de Nord şi în cea din Craiova.
În România, trenurile întârzie din orice motiv. Iarna se contractă şinele, vară se dilată, iar atunci când plouă mai tare se rup cablurile sau chiar copacii.
Chiar dacă nu se întruneşte niciuna dintre aceste condiţii, tot nu se urnesc la ora anunţată. De pildă o garnitură care făcea marţi seara legătura dintre Bucureşti şi Braşov a stat aproape o oră în staţie.
Şi din această cauză România figurează în statisticile Comisiei Europene pe ultimele locuri în ceea ce priveşte calitatea serviciilor de transport pe calea ferată. Mai rău se circulă doar în Croaţia şi în Grecia, în timp ce Olanda, Finlanda şi Germania oferă garanţia unor călătorii decente.
Indiferent de gară, în România este imposibil să nu găseşti, la orice oră, trenuri întârziate. De exemplu, trenul Iasi-Timisoara a ajuns vineri după 65 de minute.
Reporter: Cum a fost călătoria cu trenul?
Călător: Pff... Auziţi? Să nu aveţi parte de aşa tren că ăsta! Niciodată în viaţă!
Reporter: De ce? Ce s-a întâmplat?
Călător: Pai cum? Vii de două zile şi o noapte şi nu ajungi la timp la Timişoara? Am stat în câmp de am zis că ne duce la cules porumbi, noaptea!”
Călătoare: „Am stat mult acolo că au zis că nu are tensiune, dar nu ştiu, era în Gura Humorului sau în Vatra Dornei. N-are trenul tensiune, când ne-am dus în Moldova a fost locomotiva stricată şi am stat și acolo două ore până când au adus alta în loc.”
Aplicaţia mytrain.ro, care prelucrează datele primite de la Ministerul Transporturilor, arată anvergura dezastrului. În cele mai aglomerate 30 de gări din ţară s-au înregistrat în ultimii doi ani întârzieri de peste 4.000 de zile.
Cele mai mari întârzieri le înregistrează trenurile care trebuie să sosească în Gara de Nord din Bucureşti. Pe locurile următoare în topul ruşinii sunt gările Craiova, Roşiori Nord, Simeria şi Ploieşti Sud.
Suma totală a întârzierilor, în medie, pe zi, în perioada 1 august 2017 - 4octombrie 2019, conform mytrain.ro:
1. Bucureşti - 823 de minute
2. Craiova - 667 minute
3. Roşiori Nord - 541 de minute
4. Simeria - 469 de minute
5. Ploieşti Sud - 453 de minute
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS