UPDATE Bechtel vrea sa concedieze toti oamenii de la Autostrada Transilvania. CNADNR nu-i ia in serios
UPDATE 2 Statul roman va plati companiei Bechtel cate 15 milioane de dolari pe luna, in cazul in care nu va asigura conditiile necesare pentru continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania. Presedintele Cartel Alfa Cluj, Grigore Pop, a declarat, pentru incont.ro, ca reprezentantii Bechtel sunt foarte ingrijorati de cum vor continua lucrarile, avand in vedere ca Guvernul nu a alocat, prin buget, bani pentru autostrada, si ca intentia de a concedia toti salariatii este cat se poate de serioasa.
Reprezentantul salariatilor de la Autostrada Transilvania a explicat ca, pe langa cei aproape 2.000 de angajati ai Bechtel, vor mai fi concediati si aproximativ 5.000 de salariati ai companiilor furnizoare pentru firma americana.
Pop a precizat ca Bechtel va notifica angajatii in 5 martie ca peste o luna vor ramane fara locuri de munca, daca statul roman nu-si achita datoriile de anul trecut si daca nu asigura toate conditiile pentru continuarea lucrarilor, respectiv exproprierea terenurilor pe care urmeaza sa fie construita autostrada si asigurarea finantarii.
“Situatia este similara cu cea din 2005-2006, cand Bechtel nu a mai putut lucra si a trimis acasa 660 de oameni. In contractul lor se stipuleaza ca in cazul in care compania nu poate lucra din cauza statului, autoritatile din Romania trebuie sa le plateasca cate 15 milioane de dolari pe luna, pentru conservarea lucrarii si pentru utilajele pe care le au aici. In cazul in care Bechtel s-ar retrage, Romania ar trebui sa-i plateasca 800 de milioane de dolari”, a spus Grigore Pop.
De altfel, si ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, declara recent, intr-un interviu pentru ProTV, ca anul acesta nu sunt bani pentru continuarea proiectelor de autostrazi incepute.
Liderul sindical a adaugat ca a cerut intalniri cu ministrul Transporturilor, Radu Berceanu si cu premierul Emil Boc, dar ca pana in acest moment nu a primit niciun raspuns. In cazul in care situatia nu se rezolva, sindicatele ameninta cu proteste, blocari de drumuri si pichete in Bucuresti, la Ministerul Transporturilor si la Guvern.
In cazul salariatilor concediati, Pop a spus ca va cere companiei 24 de salarii compensatorii si cursuri de recalificare in domenii cerute pe piata muncii.
UPDATE1 CNADNR nu ia in serios declaratiile reprezentantilor Bechtel cu privire la intentia de a concedia cei aproape 2.000 de salariati de la Autostrada Transilvania si sustine ca exista o intelegere cu compania americana referitoare la plata datoriei. Compania americana a anuntat, astazi, ca ar putea concedia toti salariatii in martie, din cauza datoriei de aproape 160 de milioane de euro, pe care CNADNR o are fata de Bechtel, pentru lucrarile din perioada august-noiembrie 2009.
“Nu inteleg de ce ne acuza ca nu vrem sa platim datoria, atata vreme cat noi am facut un plan de virare a banilor pe care l-am prezentat si lor (reprezentantilor Bechtel, n.red.), printr-o scrisoare. Deja in ianuarie am virat o transa si urmeaza si celelalte in lunile urmatoare”, a declarat, pentru incont.ro, directorul CNADNR, Doina Tiron.
Ea a explicat ca daca Bechtel nu ar fi fost de acord cu planul de virare a datoriei, ar fi instiintat compania. “Daca nu am primit un raspuns negativ de la ei, in legatura cu scrisoarea trimisa, eu ce sa inteleg de aici? Ca au acceptat conditiile, nu? Nu se intampla nimic, o fac doar pentru imagine”, a precizat Doina Tiron.
Compania americana Bechtel a anuntat ca ar putea recurge la concedieri colective de pe santierul autostrazii Brasov-Bors din cauza datoriilor pe care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) le are fata de constructor.
"Regretam ca trebuie sa luam in considerare o asemenea masura. Vom continua consultarile cu sindicatele si vom cauta solutii pentru a micsora pe cat posibil numarul pozitiilor care vor fi reduse", a explicat, prin intermediul unui comunicat, directorul proiectului Autostrada Transilvania, Michael Swinford.
In eventualitatea unei concedieri colective, angajatii vor beneficia de o plata compensatorie reprezentand echivalentul a doua salarii de baza lunare. Bechtel sustine ca volumul de lucru este prea mic pentru numarul actual de salariati.
"Din pacate, lipsa platii ne afecteaza inevitabil fluxul de lichiditati si capacitatea de a planifica corect lucrarile viitoare. Pe de alta parte, CNADNR intampina si alte dificultati, cum ar fi asigurarea accesului liber si fara obstacole la suprafete de teren cu o intindere considerabila, situate una in continuarea celeilate in vederea efectuarii lucrarilor de constructie", se mentioneaza in comunicat.
Potrivit companiei americane, CNADNR nu a oferit informatii despre fondurile disponibile in acest an pentru plata lucrarilor care vor fi executate in 2010. Procesul de concediere va dura cateva luni si va inceta daca situatia se va schimba in bine.
Liderul Cartel Alfa Cluj, Grigore Pop, a declarat ca sindicatul "Transilvania" de la Bechtel a primit, miercuri dimineata, o notificare din partea conducerii companiei privind inceperea procedurilor de concediere colectiva, care are la baza datoriile de aproape 160 de milioane de euro catre Bechtel din partea CNADNR, in contul lucrarilor la Autostrada Transilvania.
"Sindicatul «Transilvania» de la Bechtel a primit, miercuri, o notificare de la companie prin care se anunta ca a fost inceputa procedura de concediere colectiva a tuturor celor 1.933 de angajati, incepand cu 5 martie. Oamenii primesc preaviz de 20 de zile lucratoare, astfel incat in primele zile ale lunii aprilie concedierea intra in vigoare", a spus Pop.
Pop a afirmat ca in notificarea Bechtel se arata ca motivul concedierii colective este neplata de catre CNADNR a datoriilor din perioada august - noiembrie 2009 pentru lucrarile la Autostrada Transilvania, in valoare de 159,6 milioane de euro, la care se adauga si TVA de returnat catre Bechtel in valoare de 129 de milioane de lei.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS