Scandal pe acciza la combustibil. Basescu: Daca Ponta nu intelege de unde sa reduca cheltuielile, sunt gata sa ii arat
 
            Camioane de marfa. Sursa foto: Mediafax
                        
	UPDATE Presedintele Traian Basescu a declarat luni ca este gata sa ii spuna, in 30 de minute, de unde sa taie cheltuielile, pentru a nu mai introduce acciza suplimentara pe combustibil de la 1 aprilie, daca premierul "nu intelege de unde sa le reduca". 
        
	"Nu are nevoie de acesti bani. Poate evita adaugarea a 42 de bani la fiecare litru de benzina si la fiecare litru de motorina, prin reducerea cheltuielilor acolo unde ele nu sunt necesare sau acolo unde a prevazut cheltuieli mai mari decat trebuie in bugetul de stat", a spus seful statului, precizand ca, practic, miza lui Victor Ponta prin aceasta taxa suplimentara de 42 de bani la fiecare litru de benzina si motorina este sa-si creeze resurse pentru a alimenta baronii locali in vederea campaniilor din acest an, in mod deosebit a campaniei prezidentiale. 
	Seful statului a aratat ca "acciza pe care premierul se cramponeaza sa o introduca este o suferinta inutila pentru economie si populatie".
	"Cred ca e si un act de sadism, vrea sa-si arate puterea de prim-ministru. Nu inteleg exact ce-l mana, dincolo de faptul ca baronii au pus piciorul in prag si i-au spus «Frate Viorele, ori ne dai banul, ori la alegeri praf si pulbere se alege, ca nu vom scoate oameni la vot»", a spus Traian Basescu. 
	Referitor la intelegerea pe care a facut-o premierul cu transportatorii, seful statului a spus ca acesta este un lucru complicat, pentru ca "o sa primeasca finantele camioane de facturi pentru masini care n-au alimentat niciodata si vei da inapoi echivalentul a 4 centi, ceea ce va fi o lovitura pentru bugetul de stat". 
	"Sunt convins ca imaginatia romanilor va functiona si, la fel cum au fost perioade si mai sunt si acum cand se faceau restituiri de TVA nejustificate pentru exporturi fictive, la fel va afla domnul Victor Viorel cum e sa consumi mult mai multa motorina decat in mod real s-a consumat. Dupa scripte va iesi ca s-a consumat mult mai multa motrina, va fi o competitie, cine produce bonuri de alimentare, si, sigur, pentru ca tot avem institutiile de control politizate, unii vor fi prinsi, altii vor fi tolerati", a declarat presedintele. 
	Seful statului a mentionat ca se introduce in sistemul fiscal romanesc o perturbare care va duce la costuri foarte ridicate si in plus, si costurile de administrare vor fi foarte mari.
	"Vor trebui sa gaseasca functionari care sa se uite de dimineata pana seara in bonurile de alimentare. Ma intreb cum vor scoate, cand conducatorul auto va cumpara si covrigi din statia de alimentare. (..) Va fi o munca titanica, in care foarte multi oameni vor plati nevinovati cand va veni controlul in urma lor", a mai afirmat Basescu. 
	Potrivit acestuia, se creeaza o nisa de evaziune si de incasare de venituri nejustificate foarte mare. "Vor fi foarte multi care vor face un sport din restituirea accizei de 4 eurocenti pe seama Ministerului de Finante. Administrarea este un cost foarte ridicat, iar relatia cu toti furnizorii de combustibil privati romani, straini, va fi extrem de dificila (...) Deci cred ca bagam aparatul administrativ romanesc intr-o situatie careia nu ii va face fata", a explicat presedintele. 
	Seful statului a mai declarat ca cea mai buna solutie este renuntarea in ultimul moment la aceasta acciza.
	"Ajung cele 35 de taxe noi introduse deVictor Viorel, ajunge intrarea in plata a taxei pe stalp de la 1 aprilie, nu mai trebuie si taxa de 42 de bani. Vreau sa intelegeti foarte bine un lucru: daca ar fi fost o necesitate, n-as fi spus nimic, dar este o nevoie politica pentru a avea bani sa dea baronilor", a mai spus Basescu. 
	Guvernul va inapoia transportatorilor 4 centi din cei 7 centi reprezentand acciza la carburant care va fi introdusa din aprilie, suma care va fi achitata trimestrial si pe baza facturii de achizitionare a carburantului, a declarat premierul Victor Ponta.
	Prim-ministrul a precizat ca actul normativ care va reglementa acest sistem va fi aprobat, miercuri, de Guvern.
	"Am stat de vorba cu Uniunea Nationala a Transportatorilor si am intrebat: Domn’e, care e efectul asupra voastra a acestei accize? Si mi-au zis: Iata ce se intampla, s-ar putea sa alimentam mai mult in Ungaria sau s-ar putea sa alimentam tranzitul. Si, bun, care e solutia? Pai, uite cum se intampla in sase tari din Uniunea Europeana: mariti cu sapte eurocenti, dar daca va aducem factura prin care am cumparat in mod corect, legal, de la benzinarie, dati-ne inapoi o parte din aceasta crestere de acciza. Miercuri, vom adopta actul normativ prin care trimestrial - cele sase tari au sisteme diferite, unele dau o data pe an, altele semestrial sau trimestrial - deci, tot ceea ce se cumpara de transportatorii care au licenta de transport, cu factura, motorina, in trimestrul III imi aduce acea factura si, din sapte centi, cat a crescut, trei ii da transportatorul si patru ti-i da Guvernul inapoi", a relatat Ponta la Romania TV, scrie Mediafax.
	Miercuri, premierul Ponta a declarat ca acciza la carburanti va fi aplicata din luna aprilie, iar Guvernul va introduce si un set de masuri fiscale care sa permita transportatorilor corecti, neimplicati in acte de evaziune fiscala, sa recupereze o parte importanta din suma aferenta acestei accize.
	Recuperarea unui procent din acciza pentru carburanti platita de transportatori trebuie sa se faca intr-un mod simplu si eficient, urmarind modelul taxei pe valoarea adaugata (TVA), se arata intr-un comunicat al Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT) transmis, joi, Mediafax.
	Transportatorii sustin ca prin metoda propusa de ei, atat statul, cat si firmele din domeniu pot avea o evidenta clara a sumelor care fac obiectul returnarii.
	"Procentul pe care FORT il sustine este corespondent procentelor utilizate in alte tari ale Uniunii Europene. Un exemplu elocvent in acest sens il reprezinta procentul utilizat in Italia, si anume 210 euro raportat unei cantitati de 1.000 de litri de carburant", se mentioneaza in comunicat.
	Prin acest sistem, mai spun reprezentantii FORT, este descurajata utilizarea carburantilor de provenienta indoielnica, asigurandu-se concurenta loiala in piata de transport, iar veniturile la bugetul de stat cresc. Potrivit calculelor anuntate anterior, acciza pe carburanti va aduce la buget aproape 2,5 miliarde de lei.
            
                        
        
                Mai multe despre:
                #acciza carburanti#Transportatori            
        
        
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        	        
     stirileprotv.ro
					stirileprotv.ro VOYO
 VOYO

 RON
  RON RON
  RON RON
  RON RON
  RON (P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
             ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”             România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
             Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
             Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
             Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa             (P) De ce aleg românii să joace la pariuri
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
             (P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
             Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
             Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate             Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing             Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
 Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături             Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                             UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                             Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS
 RSS