Guvernul propune privatizarea prin listare la bursa a aeroporturilor din Bucuresti si a porturilor din Constanta
Aeroportul Otopeni
Ministerul Transporturilor propune listarea la bursa a Companiei Nationale "Aeroporturi Bucuresti" si a Companiei Nationale "Administratia Porturilor Maritime" Constanta prin oferte publice primare initiale (IPO) de vanzare a unor pachete de actiuni de 20-25% din capitalul social al societatilor.
Potrivit proiectului de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea bugetului propriu de venituri si cheltuieli al Ministerului Transporturilor privind activitatea de privatizare pe anul 2016, lansat in dezbatere publica, se impune modificarea strategiei de privatizare actuale in conditiile in care, conform unui memorandum publicat pe 4 octombrie 2016 de Executiv, s-a convenit ca la CNAB si CNAPM Constanta sa aiba loc o majorare de capital social prin emiterea de noi actiuni reprezentand 20-25% din capitalul social al fiecarei companii si vanzarea acestora prin BVB.
"Pentru Compania Nationala 'Aeroporturi Bucuresti" - SA si Compania Nationala 'Administratia Porturilor Maritime' SA Constanta se impune modificarea strategiei de privatizare actuale, pentru vanzarea de actiuni emise prin majorarea capitalului social, prin derularea de catre companii a cate unei oferte publice primare initiale de vanzare de actiuni (IPO) pentru pachete de actiuni reprezentand 20-25% din capitalul social al companiilor. Se intentioneaza promovarea si derularea de catre companii a cate unei IPO prin emiterea de actiuni suplimentare reprezentand 20-25% din capitalul social al fiecarei companii. In cazul derularii IPO, sumele ce vor fi incasate apartin companiei emitente si vor fi folosite de catre aceasta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare'', se mentioneaza in instrumentul de motivare care insoteste proiectul de HG publicat pe site-ul ministerului.
Daca aceste doua obiective nu sunt generatoare de cheltuieli la nivelul Ministerului Transporturilor, ele presupunand eforturi financiare din partea companiilor vizate, pentru derularea IPO, pentru derularea celorlalte obiective cuprinse in programul de privatizare derulat de MT se apreciaza ca fiind necesara alocarea unor sume corespunzatoare, astfel incat rezulta un nivel al cheltuielilor totale in cadrul Bugetului de Venituri si Cheltuieli pentru privatizare 2016 in valoare de 38.500 lei.
In proiectul de HG finalizarea procesului de privatizare la o serie de societati comerciale aflate in portofoliul MT este prevazuta pentru anii 2017 si 2018.
Compania Nationala "Aeroporturi Bucuresti" (CNAB) si-a inceput activitatea la data de 5 februarie 2010 si asigura coordonarea operationala si managementul celor doua aeroporturi ale Capitalei - Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu. CNAB a fost infiintata prin fuziunea societatilor care gestionau cele doua aeroporturi bucurestene.
Aeroporturile ''Henri Coanda" si "Aurel Vlaicu'' au fost incluse in top 5 european al aeroporturilor care au inregistrat cea mai mare crestere a traficului aerian in luna august 2016, de catre Airports Council International - Europe, a informat la mijlocul lunii octombrie 2016 CNAB.
Numarul pasagerilor care au tranzitat aeroporturile Bucurestiului in perioada ianuarie - august 2016 a inregistrat o crestere de 16,5%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, creandu-se astfel premisele atingerii pragului de 10 milioane de pasageri in intreg anul 2016.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS