Guvernul asteapta unda verde din partea Comisiei Europene pentru infiintarea Companiei Nationale de Autostrazi
Guvernul asteapta un raspuns din partea Comisiei Europene in ceea ce priveste infiintarea Companiei Nationale pentru Autostrazi, deoarece regulile europene prevad anumite restrictii privind detinerea prerogativelor de reglementare cu cele de administrare, a declarat, miercuri, premierul Victor Ponta.
Luni, premierul a anuntat ca actul normativ care reglementeaza infiintarea Companiei Nationale pentru Autostrazi va fi citit, miercuri, in prima lectura, in sedinta de Guvern.
Proiectul de act normativ nu figureaza insa pe lista transmisa de Guvern privind actele pregatite pentru sedinta de miercuri a Guvernului.
Intrebat de jurnalisti care este motivul pentru care act act normativ nu a fost introdus intr-o prima lectura, pentru sedinta Guvernului, premierul a explicat ca ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, asteapta de la Comisia Europeana un accept in acest sens.
"Sova asteapta de la Bruxelles un accept care sa permita viitoarei autoritati nationale de autostrazi sa fie atat autoritate de management, cat si autoritate de control si reglementare. Este impotriva regulilor europene sa detii prerogative de reglementare, dar sa si administrezi", a precizat premierul.
In opinia sa, Guvernul poate primi un raspuns din partea organismelor europene in doua-trei saptamani.
La finele anului trecut, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, coordonat de ministrul delegat Dan Sova, a fost autorizat de Guvern sa ceara in Adunarea Generala a Actionarilor a CNADNR divizarea societatii in doua noi companii nationale, respectiv Compania Nationala de Autostrazi si Compania Nationala de Drumuri.
Compania Nationala de Autostrazi va functiona sub autoritatea acestui nou departament, iar Compania Nationala de Drumuri va fi organizata sub autoritatea Ministerului Transporturilor.
In luna ianuarie, CNADNR a fost trecuta in subordinea ministrului delegat pentru proiecte de infrastructura, Dan Sova, urmand ca in perioada imediat urmatoare sa inceapa procedura juridica prin care atributiile companiei sa fie delimitate.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS