Autoritatea va fi ordonator tertiar de credite si se va finanta de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, din venituri proprii, din fonduri externe si din alte surse legal constituite.

"Acest organism va functiona si a fost gandit in urma unui studiu facut de Ministerul Transporturilor impreuna cu Banca Mondiala din 2006. Discutiile au continuat din primavara cu expertii FMI, CE si BM, astfel incat infiintarea acestei autoritati a aparut si in scrisoarea de intentie", a declarat secretarul de stat din MTI Alexandru Nazare.

Potrivit acestuia, autoritatea va fi condusa de un director general care va fi numit prin ordin al ministrului Transporturilor, iar schema de personal va cuprinde aproximativ 80 de persoane care vor proveni din redistribuire de la alte institutii publice, precum si din noi angajari.

Proiectul de infiintare a unei autoritati pentru toate tipurile de transport public - cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze sau trenuri regionale - a fost anuntat in martie de ministrul de resort, Anca Boagiu, si asumat de autoritati in relatia cu Fondul Monetar International si Comisia Europeana.

Bougiu spunea atunci ca infiintarea autoritatii metropolitane va duce la "un echilibru intre transportul de suprafata si cel subteran" si ca investitiile vor fi realizate ca si in prezent, respectiv de catre Primaria Bucuresti, la RATB, si Metrorex, la metrou.

Citeste si:

Topul celor mai bine cotate orase din lume. Cine a detronat Vancouverul

Suprematia sexului feminin in afaceri: China vs. SUA. Povestea femeii care a facut miliarde din hartia aruncata de altii