Grindeanu promite vizite saptamanale la Transporturi, nemultumit de ritmul de lucru: “Romania a devenit o insula in Europa, desi nu este inconjurata de mare”
Sorin Grindeanu
Premierul Sorin Grindeanu a declarat, miercuri seara, ca se va intalni saptamanal cu conducerea Ministerului Transporturilor pentru a verifica progresele pe diverse proiecte pe care institutiile din subordine le implementeaza, considerand transporturile prioritarea zero a Executivului.
Prim-ministrul a precizat totodata ca nu este de acord cu ritmul in care lucreaza cei de la Transporturi, iar Romania a ajuns ca o insula in Europa din cauza lipsei autostrazilor.
”O sa repet de fiecare data lucrurile acestea pana cand o sa inceapa sa se faca lucrurile din punct de vedere al infrastructurii si sa stiti ca ma intalnesc saptamanal, cel putin o data pe saptamana fata in fata cu ministrul Transporturilor si cu alti responsabili din Ministerul Transporturilor, seful de la CNAIR s.a.m.d. De ce? Pentru ca 27 de ani, din pacate, in tara noastra mai mult s-a vorbit decat s-a facut”, a declarat miercuri seara premierul Sorin Grindeanu, la Mioveni, potrivit News.ro.
El spune ca daca ne uitam pe o harta a Europei, Romania a devenit ca o insula, din punct de vedere al infrastructurii, fata de toate celelalte tari.
”Desi nu suntem inconjurati de mare, ca sa fim insula, dar nici nu am stiut in acesti ani sa ne focusam, sa ne concentram pe dezvoltarea de infrastructura”, a punctat Grindeanu.
El subliniaza ca sectorul transporturilor reprezinta prioritate zero pentru Executiv.
”O sa ma intalnesc de cate ori e nevoie cu domnii si doamnele de la Ministerul Transporturilor, care sunt invatati si au fost invatati in toti acesti ani sa aiba un ritm cu care eu nu sunt de acord. Si nu sunteti nici dumnevoastra de acord, pentru ca vedem la ce rezultat am ajuns. Asa ca ma intalnesc saptamanal sa vad progresele, ce au facut de la o saptamana la alta, pe diverse proiecte”, a subliniat premierul.
Grindeanu a dat exemplu centura Bacaului, care a stat sapte ani in licitatii si contestatii, iar luna trecuta s-a anulat o alta licitatie.
”Este absolut necesar si din acest punct de vedere sa schimbam legislatia. Cel putin din doua motive: exista firme care contesta de dragul de a contesta si blocheaza anumite lucruri (...) care habar nu au sa faca lucrarile pentru care merg la licitatii, dar care sunt de meserie contestatari. A doua mare frana e cea legata de birocratie si de cerintele pe care chiar noi ni le inventam singuri”, a spus Grindeanu.
Premierul a precizat totodata ca cel care este "crescut pe asfalt" nu are legatura cu realitatea din Romania.
”Din pacate, sunt foarte multi oameni care au impresia ca stiu lucrurile foarte bine din birou, fara a fi avut cea mai mica experienta cu firul ierbii, cu realitatea. De aceea, va spun ca PNDL (Programul National de Dezvoltare Locala - n.r.) a fost cel mai important program national, cel putin in ultimii 10-15 ani, din Romania. Pentru ca, intr-un minister in care a existat haos cu diversi titulari, Blaga, Udrea, stim, terenuri de fotbal in panta, s.a.m.d, s-a organizat, s-a pus ordine, si s-a facut PNDL, PNDL 1 - 2013, guvernul PSD, guvernul Victor Ponta, vicepremier si ministru al Dezvoltarii, Liviu Dragnea”, a afirmat prim-ministrul.
El a spus ca PNDL 1 nu s-a incheiat si ca nu crede ca exista judet in tara care sa fi terminat prima plata. ”Au inceput sa fie semnate ordinele pe judete. In cel mai scurt timp, vi se vor da ordinele de plata per judet”, a promis premierul.
In consecinta, joi, la ora 10.00, premierul Sorin Grindeanu are programata o intalnire de lucru la Ministerul Transporturilor.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS