Greva de la Lufthansa continua si marti. Cat costa o saptamana de proteste
UPDATE: Principalul sindicat al personalului navigant de la compania aeriana Lufthansa, UFO, a anuntat luni ca greva de protest va continua si marti, insa in cazul aeroporturile Frankfurt si München vor fi afectate doar zborurile de distante lungi, transmite DPA.
La randul sau, conducerea companiei Lufthansa a indicat ca "aproape toate legaturile interne si europene vor putea fi asigurate marti la fel ca si cateva zboruri intercontinentale", transmite Agerpres.
In conditiile negocierilor tensionate cu conducerea companiei pe tema regimului de pensionare, sindicatul UFO a organizat luni cea de a treia zi de greva, actiunea de protest obligand compania aeriana germana sa anuleze 929 de zboruri, ceea ce a afectat 113.000 de pasageri.
UFO, care reprezinta aproximativ 19.000 de salariati de la Lufthansa, a precizat ca greva personalului navigant va continua si marti pe aeroporturile din Frankfurt, München si Duesseldorf. "Nu a existat nici macar o tentativa de contact intre conducerea Lufthansa si sindicatul UFO de la ultimele negocieri din 5 noiembrie", a declarat luni presedintele UFO, Nicoley Baublies.
Peste 200.000 de pasageri sunt afectati de greva declansata in urma cu trei zile de catre sindicatul personalului navigant (UFO) de la Lufthansa, in urma careia au fost anulate aproximativ 1.740 de zboruri, transmit BBC si DPA.
Luni, doua treimi dintre zborurile companiei germane nu vor fi afectate de greva deoarece angajatii subsidiarelor Lufthansa - operatorii aerieni Swiss, Austrian Airlines, Germanwings, Eurowings, Brussels Airlines, Air Dolomiti si Cityline - nu participa la miscarea de protest.
Conducerea Lufthansa se va intalni luni pentru a discuta consecintele grevei.
Vineri, 6 noiembrie, UFO a declansat o miscare de protest, care ar putea deveni cea mai indelungata din istoria companiei. Aproximativ 1.600 de pasageri si-au petrecut noaptea in Frankfurt, cel mai mare hub al Lufthansa, deoarece zborurile lor au fost anulate in urma grevei. Duminica, cursele aeriene s-au desfasurat normal.
Daca negocierile dintre sindicat si conducerea companiei esueaza, greva ar urma sa se incheie abia in 13 noiembrie.
Analistul Jochen Rothenbacher de la Equinet estimeaza costul celei mai recente greve la 20 milioane de euro pe zi, in functie de numarul zborurilor anulate. Costurile totale in urma saptamanii de greva anuntate de sindicat se ridica la aproximativ 140 de milioane de euro.
Anterior, sindicatul UFO, care reprezinta aproximativ 19.000 de salariati de la Lufthansa, a dat termen limita managementului companiei ca pana la 1 noiembrie sa isi imbunatateasca oferta cu privire la salarii, pensii si conditii de munca.
Lufthansa a oferit personalului navigant posibilitatea de a continua sa se pensioneze la varsta de 55 de ani, dar cu conditia modificarii sistemului de pensii, astfel incat majorarile anuale sa nu fie garantate, ci sa fie in functie de evolutiile pietei. Aceasta inseamna ca, in situatia scaderii pietelor, contributiile la fondurile de pensii ale personalului navigant se reduc.
Lufthansa, cea mai mare companie aeriana europeana, a fost puternic afectata si de cele 13 greve declansate in ultimele 18 luni de sindicatul german al pilotilor, Cockpit, tot din cauza disputelor privind salariile, beneficiile si reducerile de costuri.
Grevele repetate au costat Lufthansa peste 300 milioane de euro (335,5 milioane de dolari).
Conducerea vrea sa infiinteze o noua divizie low-cost, numita Eurowings, cu sediul in Austria, care va plati salarii mai mici decat in Germania si, de asemenea, va prelua o parte din rute in cadrul reorganizarii operatiunilor grupului. Cockpit se opune intentiei conducerii Lufthansa de a elimina sistemul de pensionare anticipata, care le permite pilotilor sa iasa la pensie la 55 de ani. Astfel, pilotii de la Lufthansa vor sa mentina posibilitatea de a se pensiona anticipat la 55 de ani, cu 60% din salariu, inainte de a ajunge la varsta oficiala de pensionare de 65 de ani. Sindicatul a fost de acord cu majorarea varstei medii de pensionare a pilotilor la 60 de ani.
Lufthansa se confrunta cu dificultati, in urma concurentei venite de la companiile low-cost, precum easyJet si Ryanair, si a companiei Etihad, din Orientul Mijlociu, care a preluat o participatie in grupul german Air Berlin.