Greva ceferistilor s-a terminat. Trenurile stationate in gari si-au reluat circulatia
Greva de avertisment a feroviarilor s-a incheiat la ora 9.00, trenurile stationate in gari timp de doua ore, pe durata protestului, au plecat spre statiile finale, traficul pe calea ferata urmand sa revina la normal miercuri dupa-amiaza.
Toate trenurile care nu au plecat din statii pana la ora 7.00, cand a inceput protestul feroviarilor, vor fi reprogramate pentru plecare dupa ora 9.00, iar cele stationate pe traseu isi vor continua drumul spre destinatiile finale.
Casele de bilete au inceput sa vanda legitimatii de calatorie dupa ora 9.00. Calatorii care aveau deja bilet cumparat si-au putut recupera banii, de la casele care au fost deschise pe toata perioada grevei de avertisment. Multi calatori care aveau deja bilet cumparat au preferat sa astepte reluarea circulatiei trenurilor.
Primele trenuri care vor pleca din Gara de Nord Bucuresti sunt trei Accelerate spre Brasov, Pitesti si Rosiorii de Vede, doua Rapid spre Constanta si Brasov, doua Personale spre Urziceni si Buzau, toate avand o intarziere intre 60 si 120 de minute. Cea mai mare intarziere la sosire in Gara de Nord, de 150 de minute, este inregistrata de un Personal care trebuia sa ajunga din Ploiesti la ora 6.58, cu doua minute inainte de inceperea grevei de avertisment.
Primele trenuri programate sa soseasca in Gara de Nord in primele minute dupa incheierea grevei de avertisment sunt un Rapid de la Chisinau, cu 130 de minute intarziere, doua Accelerate de la Ploiesti si Valea Vornei - cu 120 si, respectiv 130 de minute intarziere.
Pe perioada grevei de avertisment, in Gara de Nord din Capitala au fost cateva sute de calatori, insa nu au fost inregistrate incidente in legatura cu oprirea traficului pe calea ferata.
Potrivit reprezentantilor administratiei, CFR are pierderi din cauza acestei greve de avertisment de peste 100 de milioane de lei.
Potrivit CFR Calatori, 382 de trenuri sunt afectate de greva de avertisment de doua ore a feroviarilor, circulatia urmand sa revina la normal miercuri dupa-amiaza.
Feroviarii au oprit lucrul, miercuri dimineata, si doua ore au fost in greva de avertisment, timp in care circulatia pe calea ferata a fost blocata, iar trenurile de calatori au stationat in gari sau pe traseu.
Trenurile nu au circulat intre orele 7.00 si 9.00, la greva de avertisment participand angajatii de la CFR Calatori si CFR Infrastructura. Astfel, trenurile de calatori aflate in miscare au fost oprite in prima statie de pe traseu, iar cele care aveau ora de plecare dupa 7.00 au ramas in statii pana la ora 9.00, cand, treptat, va fi reluata circulatia feroviara.
Presedintele Federatiei Miscare-Comercial, Gheorghe Fratica, a declarat, miercuri, pentru MEDIAFAX, ca intre orele 7.00 si 9.00 erau in circulatie intre 500 si 600 de trenuri. Peste 1.200 de trenuri aflate in circulatie in cursul zilei de miercuri vor fi afectate si vor avea intarzieri de 120 de minute, pana la reluarea normala a traficului feroviar.
Gheorghe Fratica a mai spus ca sindicalistii de la CFR au fost acuzati de lideri ai confederatiilor ca au organizat aceasta greva miercuri dimineata pentru a impiedica sosirea celor care vor protesta in Piata Constitutiei fata de modificarile la Codul Muncii.
Fratica a sustinut insa ca oricum majoritatea protestatarilor veneau in Capitala cu autocare sau cu masini personale, nu cu trenul, astfel ca greva lor nu impiedica desfasurarea protestului din Piata Constitutiei.
Liderul sindical a mai spus ca daca nu vor fi semnate contractele colective de munca la CFR Calatori si CFR Infrastructura, in maxim cinci zile, conform prevederilor legale, poate fi declansata greva generala.
Sindicalistii nu s-au inteles cu reprezentantii companiilor feroviare in cazul incheierii noilor contracte colective de munca, astfel ca au decis sa respecte calendarul protestelor anuntate. Acestia spun ca nu accepta diminuarea salariilor si nici disponibilizari colective.
Presedintele Federatiei Miscare-Comercial a declarat ca protestul are loc pentru ca nu au fost semnate contractele de munca la CFR Calatori si CFR Infrastructura.
Contractele colective de munca au expirat la 31 ianuarie, iar sindicalistii au avut mai multe runde de negocieri cu reprezentantii celor trei companii.
Sindicalistii de la CFR Marfa nu participa la greva de avertisment intrucat acestia au semnat, in 16 februarie, noul Contract Colectiv de Munca valabil pentru anul 2011, care prevede protectie pentru salariatii care urmeaza sa fie disponibilizati, prin sumele colectate din primele de vacanta la care vor renunta toti angajatii.
Potrivit liderului Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu, in sistemul feroviar de stat sunt in prezent 56.000 de angajati, cu un salariu mediu net pe 2010 de 1.600 lei pe luna.
La trei ore dupa ce feroviarii isi incheie greva de avertisment, alt protest al angajatilor din toate domeniile de activitate incepe in Piata Constitutiei din Capitala.
Mitingul de la sediul Parlamentului are insa o alta miza - modificarile aduse de Guvern la Codul Muncii si asumate prin angajarea raspunerii, si se doreste a fi un sprijin in incercarea parlamentarilor din opozitie de a demite Guvernul, prin motiunea de cenzura intitulata "Codul Boc - salarii mici, somaj mare, firme falimentate". La acest protest ar urma sa participe, potrivit confederatiilor sindicale, aproximativ 50.000 de sindicalisti din toata tara.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS