Senatorul PDL a afirmat ca Guvernul Ponta "a taiat toate fondurile", atat pe Magistrala 5 Drumul Taberei - Eroilor- Universitate, cat si pe Magistrala 4 Parc Bazilescu - Lacul Straulesti, Executivul nepreocupandu-se deloc de tot ce se intampla pe Magistrala 7 Otopeni.

"Avem finantare 320 de milioane de euro. Trebuie sa pornesca proietul acesta, asa cum trebuie sa porneasca si Bragadiru-Voluntari", a sustinut fostul ministru Anca Boagiu, citat de Mediafax.

Fostul ministru al Transporturile a precizat ca prin taierea fnantarii pentru centurile ocolitoare ale Bucurestiului si metroului, putem "spune adio decongestionarii traficului".

"Va imaginati ca Primaria nu va putea sa suporte circa opt miliarde de euro - caci atat costa programul de dezvoltare a structurii retelei metropolitane pe urmatorii zece ani. Sunt cam 64 de statii noi care vor fi construite. Este pentru prima oara in istoria postdecembrista cand noi construim, singuri, de la zero. Nu are de unde Primaria, doar daca vrei sa ingropi Primaria si din nou bani pe care ii ai la dispozitie sa nu ii folosesti", a declarat Boagiu in cadrul unei emisiuni televizate.

Fostul ministru considera ca abordarea este superficiala. "La minister am creat Autoritatea Metropolitana. Rolul ei era sa armonizeze mijloacele de transport supraterane, subterane, feroviare, astfel incat sa ajungi la un sistem unic de tarifare, sa stii in orice moment - ca in orice stat civilizat - daca se blocheaza metroul, sa stii ce alternative ai", a sustinut fostul ministru.

Guvernul va decide in perioada urmatoare trecerea Metrorex de la Ministerul Transporturilor in subordinea Primariei Capitalei.

"TAROM este distrusa chiar din interiorul companiei. Are nevoie de management privat"

Totodata, fostul ministru a afirmat ca TAROM este distrusa chiar din interiorul companiei si are nevoie de management privat, incat "s-a dus fix in cap".

"Este o companie in care e atat de multa politizare - lumea adusa pentru ca e una dintre companiile in care se castiga multi bani, incat s-a dus fix in cap", a spus ea. Boagiu a afirmat ca TAROM este una dintre companiile cu care nu mai poti discuta si are nevoie de privatizare.

Referitor la privatizarea CFR Marfa, Anca Boagiu a spus ca spera ca procesul sa fie cat mai transparent si finalizat cun un partener privat competitiv in piata: "Ce se intampla acum la transporturi la inceput am crezut ca e rea-vointa si nestiinta, acum cred ca e si foart mult interes."

Premierul Victor Ponta a anuntat miercuri ca vor incepe procedurile de privatizare la CFR Marfa si va introduce management privat la TAROM, operatorul aerian urmand sa fie probabil prima companie de stat cu manager privat, posibil strain.

Autoritatile au anuntat in august ca ar putea scoate la vanzare chiar si pachetul majoritar de actiuni al Tarom, daca oferta de privatizare a 20% din actiunile operatorului aerian national nu este atractiva. Guvernul s-a angajat fata de FMI sa instituie pana la sfarsitul anului management privat si sa vanda pachete de actiuni la mai multe companii de stat.