Fostul ministru al Transporturilor: "Trecerea metroului la Primarie, un dezastru. TAROM este distrusa chiar din interiorul companiei"
Fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat, joi seara, la un post de televiziune, ca trecerea metroului la Primaria Capitalei este un dezastru, aratand ca exista finantare pentru finalizarea magistratelor, insa Guvernul Ponta a taiat toate fondurile.
Senatorul PDL a afirmat ca Guvernul Ponta "a taiat toate fondurile", atat pe Magistrala 5 Drumul Taberei - Eroilor- Universitate, cat si pe Magistrala 4 Parc Bazilescu - Lacul Straulesti, Executivul nepreocupandu-se deloc de tot ce se intampla pe Magistrala 7 Otopeni.
"Avem finantare 320 de milioane de euro. Trebuie sa pornesca proietul acesta, asa cum trebuie sa porneasca si Bragadiru-Voluntari", a sustinut fostul ministru Anca Boagiu, citat de Mediafax.
Fostul ministru al Transporturile a precizat ca prin taierea fnantarii pentru centurile ocolitoare ale Bucurestiului si metroului, putem "spune adio decongestionarii traficului".
"Va imaginati ca Primaria nu va putea sa suporte circa opt miliarde de euro - caci atat costa programul de dezvoltare a structurii retelei metropolitane pe urmatorii zece ani. Sunt cam 64 de statii noi care vor fi construite. Este pentru prima oara in istoria postdecembrista cand noi construim, singuri, de la zero. Nu are de unde Primaria, doar daca vrei sa ingropi Primaria si din nou bani pe care ii ai la dispozitie sa nu ii folosesti", a declarat Boagiu in cadrul unei emisiuni televizate.
Fostul ministru considera ca abordarea este superficiala. "La minister am creat Autoritatea Metropolitana. Rolul ei era sa armonizeze mijloacele de transport supraterane, subterane, feroviare, astfel incat sa ajungi la un sistem unic de tarifare, sa stii in orice moment - ca in orice stat civilizat - daca se blocheaza metroul, sa stii ce alternative ai", a sustinut fostul ministru.
Guvernul va decide in perioada urmatoare trecerea Metrorex de la Ministerul Transporturilor in subordinea Primariei Capitalei.
"TAROM este distrusa chiar din interiorul companiei. Are nevoie de management privat"
Totodata, fostul ministru a afirmat ca TAROM este distrusa chiar din interiorul companiei si are nevoie de management privat, incat "s-a dus fix in cap".
"Este o companie in care e atat de multa politizare - lumea adusa pentru ca e una dintre companiile in care se castiga multi bani, incat s-a dus fix in cap", a spus ea. Boagiu a afirmat ca TAROM este una dintre companiile cu care nu mai poti discuta si are nevoie de privatizare.
Referitor la privatizarea CFR Marfa, Anca Boagiu a spus ca spera ca procesul sa fie cat mai transparent si finalizat cun un partener privat competitiv in piata: "Ce se intampla acum la transporturi la inceput am crezut ca e rea-vointa si nestiinta, acum cred ca e si foart mult interes."
Premierul Victor Ponta a anuntat miercuri ca vor incepe procedurile de privatizare la CFR Marfa si va introduce management privat la TAROM, operatorul aerian urmand sa fie probabil prima companie de stat cu manager privat, posibil strain.
Autoritatile au anuntat in august ca ar putea scoate la vanzare chiar si pachetul majoritar de actiuni al Tarom, daca oferta de privatizare a 20% din actiunile operatorului aerian national nu este atractiva. Guvernul s-a angajat fata de FMI sa instituie pana la sfarsitul anului management privat si sa vanda pachete de actiuni la mai multe companii de stat.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS