Sindicatele din aviatie acuza managementul privat de la Tarom de lipsa de transparenta si abuzuri
Sindicatele din aviatie, sustinute de Confederatia Nationala Sindicala "Cartel Alfa", acuza Consiliul de Administratie al Tarom de lipsa de transparenta, dar si de management defectuos si de abuzuri, precum atribuirea unor venituri nejustificate, scrie Mediafax.
Presedintele Confederatiei "Cartel Alfa", Bogdan Hossu, a declarat ca din noiembrie 2012, de cand a fost introdus management privat la Tarom si a fost numita o noua conducere in cadrul Consiliului de Administratie, sindicatele sunt ingrijorate ca nu se respecta legile legate de dialogul social si ca membrii CA "lucreaza se pare mai putin eficient si cu mai putin interes".
Potrivit lui Hossu, fara a fi prezentata o noua organigrama a companiei, s-au creat modificari la nivelul acestei structuri, creandu-se "posturi de conducere destul de caldute si foarte banoase", cu efect negativ evident pe eficienta companiei".
Presedintele Sindicatului National Tehnic Tarom, Aurel Curdov, a spus ca noul Consiliu de Administratie "vrea sa construiasca pe o structura veche, putreda", care a dus compania intr-o situatie "similara cu cea a Romaniei".
El a mai spus ca sindicatul a facut la Directia Nationala Anticoruptie o sesizare, care este "blocata" la Ministerul Transporturilor, punand acest lucru pe seama faptului ca "membri ai CA au afinitati cu fostul ministru Silaghi".
Totodata, potrivit lui Curdov, noul Consiliu de Administratie, "ales tot de minister", este "total neprofesionsit" si nu se consulta cu sindicatele, care afla din presa de unele masuri pe care Consilul ar urma sa le ia, printre care si concedieri.
La randul sau, presedintele Sindicatului Exploatare Tehnica Aeronave, Cristian Voinea, a aratat ca nu a participat la niciuna din cele cateva sedinte pe care le-a avut noul CA din noiembrie si ca liderii de sindicat nici nu cunosc toata componenta acestui Consiliu. El a mai remarcat cresterea remuneratiei membrilor CA, de la cate 50 de lei pe sedinta, cat luau cei din fosta conducere, la salarii de 1.500 de euro, alaturi de crearea unor noi posturi.
Aurel Curdov a precizat ca noul Consiliu de Administratie a anuntat ca exista o noua organigrama de la 1 ianuarie 2013, dar "nimeni nu a vazut aceasta organigrama", cu noile posturi, el semnaland ca "se incalca repetat si contractul colectiv de munca".
Potrivit lui Octavian Iosif, presedintele Sindicatului Pilotilor de Linie din Romania, salariul mediu brut al unui angajat este de 4.800 de lei, in timp ce membrii Consiliului de Administratie au salarii de 1.500 de euro, la care se adauga si cate 500 de euro pentru fiecare sedinta.
In sesizarea catre DNA a Sindicatului National Tehnic Tarom, trimisa in data de 12 ianuarie 2012, mai multe persoane din conducerea Tarom sunt acuzate de un prejudiciu "imens", care se ridica, din cele prezentate, la peste 60 de milioane de dolari.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS