Potrivit lui Dragos Anastasiu, la acest volum al afacerilor, Eurolines se va plasa la finele acestui an pe locul doi in tupul grupurilor de turism, dupa grupul Happy Tour, care estimeaza afaceri de 70 de milioane de euro in acest an, adica peste 300 de milioane de lei.

Desi din cifra de afaceri o parte importanta o reprezinta transportul cu autocarul, Anastasiu sustine ca si acesta inseamna tot turism.

"Din punctul nostru de vedere, aproape tot ce facem este turism. Sunt pareri conform carora biletele de autocar nu sunt la fel ca biletele de avion. N-as intelege argumentatia. Ce facem noi este turism. Daca luam biletele de avion, le luam si pe cele de autocar, rent-a-car-ul face parte din turism si asa mai departe. Cifrele de afaceri pe non-turism, taxiurile si IT-ul, sunt mici, sub 500.000 de euro", a explicat proprietarul grupului, citat de Mediafax.

Tinand cont ca firma de autocare Atlassib din Sibiu a avut anul trecut afaceri de 276 de milioane de lei, la care se adauga vanzarile hotelului Ramada, detinut de acelasi actionar, ar insemna, potrivit argumentatiei lui Dragos Anastasiu, ca Ilie Carabulea detine ce-l de-al doilea mare grup de turism, dupa Happy Tour.

"Atlassib nu este grup de turism. Face doar transport. Care inseamna turism. Atunci suntem pe locul trei", a afirmat Anastasiu.

El a mai spus ca cea mai mare crestere a unei directii de business din grupul pe care il detine, respectiv 121%, este cea de vanzare de pachete turistice distribuite prin retelele de agentii TUI Travel Center si Eurolines. In acest caz, afacerile pentru acest an sunt estimate la 43,5 milioane de lei.

Eurolines a devenit din septembrie anul trecut reprezentantul concernului TUI in Romania. Firma are 59 de agentii proprii, la care se adauga francizele si peste 500 de revanzatori.