Aktor: Contractul pentru Comarnic-Brasov a fost anulat pentru ca statul roman nu a acceptat unele clauze!
Contractul de constructie in concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov de catre consortiul Aktor-Vinci a fost anulat pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a condus la imposibilitatea de a obtine finantare, a anuntat grupul elen Ellaktor, care controleaza compania de constructii Aktor.
"Necesitatea anularii contractului a rezultat din faptul ca statul roman nu a acceptat clauze contractuale a caror aplicare este comuna in astfel de contracte in Europa", se arata intr-o instiintare remisa de grupul elen bursei de la Atena.
In urma deciziei statului roman, constructorii nu au mai putut obtine finantare, se spune in informare.
"In consecinta, nici finantarea proiectului, nici implementarea Acordului de Concesionare, nu au mai fost posibile", potrivit instiintarii.
Consortiul Aktor-Vinci a anuntat, miercuri, ca a renuntat la contractul de constructie in concesiune, in valoare de 1,5 miliarde de euro, a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov prin denuntarea unilaterala. Aktor-Vinci a invocat un articol al contractului potrivit caruia oricare din parti poate renunta la contract in termen de 90 de zile de la data semnarii acestuia, respectiv 15 ianuarie.
Tronsonul de autostrada avea ca termen de realizare anul 2014. Dupa finalizarea lucrarilor, statul roman ar fi platit in 26 de ani, in total 4,8 miliarde de euro.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS