Cele mai periculoase drumuri din lume: de la autostrada de 48.000 km, la soselele controlate de infractori sau cele la mii de metri altitudine. Unul dintre ele se afla in Romania
Pentru cei care au sarit cu parasuta si au facut bungee jumping de pe cele mai inalte poduri, dar inca tanjesc dupa andrenalina, Daily Mail a gasit solutia. Publicatia britanica a alcatuit o lista a celor mai periculoase sosele din lume, de la drumurile din varful muntilor, din Pakistan, la autostrazi contolate de infractori, in Mexic.
Drumul Yungas, cel mai periculos de pe lista, este o sosea de 69 de kilometri lungime, care leaga orasul La Paz, situat la peste 3.500 de metri altitudine, de Coroico.
Pe multe portiuni, drumul, care serpuieste in jurul muntilor, are o singura banda si nu depaseste 3,5 metri latime.
Soseaua nu este delimitata prin parapete de prapastiile deasupra carora se intinde, iar vizibilitatea redusa de stratul de nori face traversarea si mai dificila.
Conform statisticilor, intre 200 si 300 de persoane isi pierd viata in accidente in aceasta zona, in fiecare an. Dupa 20 de ani de constructii, o ruta alternativa, care ocoleste cea mai periculoasa sectiune a soselei, a fost data in folosinta in 2006.

Drumul Yungas a primit punctajul maxim, 10/10, fiind considerat drept cel mai periculos si mai infricosator din lume. Acesta a fost urmat de trecatoarea Nanga Parbat, din Pakistan, 9/10, strabatuta o sosea cu o singura banda, fara bariere de protectie. Muntele cu acelasi nume este al noualea cel mai inalt varf din lume, cu o altitudine de 8.125 de metri.
Autostrada Panamericana, o retea de drumuri, considerata cea mai lunga sosea din lume, a primit 6 puncte in clasamentul Daily Mail. Oficial, drumul trece prin Mexic, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Columbia, Ecuador, Peru, Chile si Argentina.

Desi nu are un traseu desemnat in Statele Unite si Canada, folosind reteaua de autostrazi din aceste tari, se poate conduce din Alaska pana la Ushuaia, cel mai sudic punct al Americii de Sud, pe o distanta de peste 48.000 de kilometri.
Un alt top al celor mai riscante drumuri din lume, realizat de BBC Travel, plaseaza Transfagarasanul din Romania intre cele mai periculoase rute pentru soferi. Jurnalistii britanici amintesc de faptul ca drumul din Romania a fost desemnat “cel mai bun drum din lume” de catre echipa de la Top Gear.
Cu o lungime de 90 de km, al doilea cel mai inalt drum din Romania, dupa Transalpina, este plin de serpentine si de coborari “dramatice”, ceea ce-l face deopotriva incitant pentru impatimitii senzatiilor tari, dar si periculos (desi intregul drum are 151 de km lungime, cea mai periculoasa parte este considerata portiunea de 90 de km dintre Barajul Vidraru si Cartisoara, construita in perioada 1970-1974).
Construit ca ruta militara in cazul unei invazii straine, in anii ’70, drumul leaga doua dintre cele mai inalte varfuri muntoase din Carpati – Moldoveanu si Negoiu, si serpuieste la o altitudine de 2.034 de metri.

Celelalte drumuri nominalizate de BBC, care fac concurenta Transfagarasanului ca fiind cele mai periculoase din lume, sunt National Road 5 din Madagascar, din cauza consistentei din nisip si roca, ce face dificila parcurgerea lui, dar si a podurilor subrede, care trebuie inspectate inainte de a fi traversate, Rohtang Pass, din India, aflat la o altitudine de 4.000 de metri in Muntii Himalaya si unde calatorii pot fi prinsi de avalansele frecvente sau Eyre Highway, din Australia, caracterizat ca fiind “lin si plictisitor”, dar pe care accidentele sunt frecvente din cauza animalelor care il traverseaza.
Lista celor mai periculoase drumuri din lume, alcatuita de Daily Mail (apasati butonul START):
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS