Cum va arata Pasajul Kiseleff. 18 mil euro pentru a salva una dintre cele mai aglomerate zone din tara
Pasajul subteran din zona Pietei Presei Libere, pe care vor sa il construiasca autoritatile din Bucuresti, irita societatea civila.
Edilii au in plan sa investeasca 18 milioane de euro pentru fluidizarea traficului in una dintre cele mai aglomerate zone din tara, insa cei care lupta pentru salvarea zonelor istorice contesta vehement ideea.
Acestia din urma cred ca nu merita sa taiem sute de pomi si sa distrugem Bulevardul Kiseleff, un soi de Champs Elysee al Capitalei.
Potrivit proiectului, pasajul se va realiza pe un singur sens de mers dinspre DN1 spre Soseaua Kisselef.
Concret, se va intra in subteran de pe soseaua Bucuresti- Ploiesti, se va trece pe sub Piata Presei Libere. Acolo artera se va bifurca si va iesi la suprafata pe Kiseleff, in zona Strandul Tineretului si pe Bulevardul Marasti in Piata Montreal. Pentru ca vor disparea unele trotuare, aceeasi lucrare presupune si un pasaj subteran pietonal sub Piata Presei Libere.
Este un proiect extrem de important, spun edilii.
Exista insa si pareri contra. Inca din 2011, mai multi arhitecti din Capitala au cerut Ministerului Culturii clasarea Bulevardului Kiseleff ca monument istoric, pe motiv ca noul pasaj este un atentat la patrimoniul Bucurestiului. Cererea a fost insa respinsa, asadar lucrarea are unda verde.
Chiar si asa, membrii societatii civile ataca in continuare proiectul pentru ca vor disparea arborii intre Piata Presei Libere si Arcul de Triumf.
''Este un tip de urbanism francez din secolul al 19-lea, care a avut ca model Champs Elysse din Paris si care dupa aceea s-a raspandit in multe alte capitale si orase. Nicaieri nu se pune problema de a acomoda aceste artere cu echipamente de trafic pentru autostrazi, pasaje subterane, nu o sa vedeti nicaieri asa ceva", spune un arhitect.
Nu se pune problema de asa ceva, sar autoritatile.
Deocamdata proiectul se afla in dezbatere publica. Daca in urmatoarea sedinta de consiliu, acesta va primi voturile necesare, lucrarile vor demara urmand sa se incheie in cel mult 9 luni.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS