Cum se explica aparitia craterelor dupa deszapezire si ce face CNADNR pentru a le astupa. Soferii au facut o harta inteligenta a gropilor din asfalt
Anul 2015 a inceput prost pentru soferi. Dupa gerul din ultima vreme, pe drumuri, chiar si pe autostrazi, au aparut sute de gropi.
Asfaltul este prost, iar soselele nu au fost pregatite de iarna, spun specialistii. Am inceput lucrari de pregatire, dar am fost impiedicati de ceata, sustin intr-o explicatie ridicola cei de la CNADNR, care promit sa acopere toate gropile. Pana atunci, soferii le evita cum pot, chiar si cu ajutorul telefonului inteligent.
Ca sa nu-si distruga masinile in gropile uriase de pe autostrazi, mai nou, soferii din Romania se ajuta intre ei, le marcheaza pe telefon, pe aplicatii speciale, astfel incat toti soferii care vor trece prin anumite zone vor sti ca e o gropa periculoasa si o vor ocoli.
Gropile au aparut pe Autostrada Soarelui. Soferii care trec pe langa ele sunt rugati de aplicatie sa precizeze daca au fost reparate. Din pacate, soferii abia reusesc sa se avertizeze in cazul unei gropi ca se formeaza altele noi.
Cum apar craterele din sosea? Specialistii vorbesc de calitatea proasta a asfaltului romanesc - de multe ori contine impuritati: praf sau argila. Apa spala aceste impuritati si se infiltreaza usor, iar cand ingheata creaza fisuri mari. Daca nu sunt acoperite in timp util, fisurile se transforma in cratere uriase.
"Drumul trebuie pregatit pentru intrarea in iarna, cand agresivitatea factorilor de exploatare este mai mare prin formatarea fisurilor, prin repararea gropilor incipiente. Si trebuie sa scoatem in evidenta momentul de primavara, cand trebuie sa intervenim dupa trecerea iernilor prin repararea defectiunilor", a spus Gheorghe Lucaci, decan al Facultatii de Constructii din Timisoara.
Potrivit CNADNR, pregatirea Autostrazii Soarelui de iarna a fost oprita la inceputul iernii din cauza cetii. Totusi, autoritatile sustin ca gropile apar din cauza fenomenelor de inghet-dezghet, prea multe la noi fata de vestul Europei.
"Am avut campanie de reparatie, dar nu am putut face prea mult din cauza ca era ceata. Exista foarte multe cicluri de inghet, dezghet, cu cat mergeti mai spre vestul Europei sunt mai putine cicluri", a explicat Cristian Andrei, CNADNR.
De altfel, CNADNR promite ca va incepe zilele urmatoare reparatia Autostrazii Soarelui. In zona centurii Capitalei, dar si spre Fetesti, sunt sute de gropi aparute numai in aceasta iarna.
Pe acelasi subiect: