"Ambele portiuni de autostrada sunt intarziate...Si mai e o problema mai veche, care trebuie desfiintata. La licitatii se ofera preturi foarte mici, ca sa se castige licitatia. La licitatii vin firme care au facut autostrazi multe, dar in Spania, in Portugalia. In Romania au 13 persoane, fara echipament, fara angajati, dar se prezinta cu zestrea de acolo, de la 3.000 de kilometri. Si atunci castiga pentru ca au un istoric si subcontracteaza tot", a spus Berceanu.

Pe de alta parte, el a afirmat ca firmele "trag de timp", cerand schimbarea solutiilor tehnice "pentru a creste preţul".

"Dupa ce castiga, incep sa traga de timp, pentru ca sa creasca pretul. Asa ceva s-a intamplat si aici, ceva mai mult la Arad, ceva mai putin in Timis. Cer schimbarea solutiilor tehnice care sunt prevazute intr-o documentatie foarte stufoasa", a explicat Berceanu.

Ministrul Transporturilor a declarat ca a mers la Timisoara pentru a-i atentiona inca o data pe constructorii Autostrazii Timisoara - Arad sa se tina de lucrari, deoarece in caz contrar se va ajunge chiar la rezilierea contractelor.

"Astfel de lucruri trebuie sa inceteze si sa ne tinem de lucrari. Daca nu se doreste, reziliem contractele", a spus Berceanu.

Segmentul de autostrada Arad-Timisoara necesita costuri de 270 milioane euro, suma care include si constructia centurii Arad. Licitatia a fost castigata de companiile FCC din Spania si Astaldi din Italia.

In alta ordine de idei, Radu Berceanu spera ca la inceputul sezonului estival din 2011 sa se poata circula de la Pitesti la Constanta pe autostrada, chiar daca numai pe doua benzi pe anumite tronsoane, transmite corespondentul Mediafax.
.
Ministrul a spus ca pe tronsonul Cernavoda-Constanta al autostrazii se lucreaza, iar termenul de finalizare a lucrarilor este sfarsitul anului 2011 dar s-ar putea circula pe doua benzi de mers mai devreme cu sase luni, de la inceputul sezonului estival din 2011, pentru ca soferii sa poata ajunge mai usor pe litoralul Marii Negre.