Drum intins pentru autostrazi. Guvernul reduce timpul de obtinere a autorizatiilor si avizelor pentru constructia de drumuri
Autostrada Sibiu Orastie
Guvernul a adoptat, miercuri, o ordonanta de urgenta care dispune o serie masuri ce reduc timpul de obtinere a autorizatiilor si avizelor pentru constructia autostrazilor, astfel incat durata efectiva poate scadea cu pana la doi ani, a anuntat ministrul Transporturilor, Dan Costescu.
"Deschidem o noua etapa in investitiile in infrastructura prin acest sistem gratie caruia vom reusi sa economisim foarte mult timp din proiecte. Proiectele noastre sunt foarte lungi, de patru-cinci ani, cateodata chiar mai lungi. Mare parte din acest timp era consumat cu obtinerea avizelor si autorizatiilor de construire. (...) Am facut o lista cu probleme. S-au gasit solutii, majoritatea se refera tocmai la scurtarea acestor timpi. Din cele cinci-sase luni cat se pierdeau in medie cu obtinerea autorizatiilor - cateodata chiar doi ani - o mare parte venea de la scoaterea din circuitul agricol. Acest lucru acum e rezolvat prin faptul ca terenul se inscrie direct in cartea funciara imediat dupa dobandirea dreptului de proprietate, fara a mai astepta acele sase luni care erau necesare inainte", a explicat Costescu, citat de Agerpres.
El a aratat ca, in cazul avizelor pentru utilitati, nu mai este necesar sa se astepte depunerea autorizatiei de construire si se poate obtine un "aviz de principiu" in doar 10 zile, facandu-se astfel "o economie buna de cateva luni". Aceeasi procedura se va implementa, potrivit ministrului, si in situatiile cand e necesara scoaterea unor zone din circuitul forestier, caz in care se va putea, de asemenea, obtine un aviz preliminar in 10 zile.
"Ceea ce este important de spus in legatura cu aceste avize este ca ele nu au fost eliminate, respectam in continuare legislatia, numai ca le-am impartit doua: cele preliminare, care odata obtinute nu mai conditioneaza autorizatia de construire, si cele finale a caror derulare continua dupa obtinerea autorizatiei de construire. In acest fel facem o economie de timp", a sustinut Dan Costescu.
Potrivit ministrului Transporturilor, ordonanta reglementeaza si disputele intre beneficiar si constructor, situatiile in care beneficiarul datora bani constructorilor.
"Acum avem posibilitatea sa platim prin companiile noastre aceste datorii cu scopul de a nu bloca proiectele si de a putea sa evitam si acumularea accesoriilor si penalitatilor. Am gasit acest mecanism foarte simplu - pentru aceste sume primim in contrapartida o scrisoare de garantie bancara de la partenerii nostri. In cazul in care sentinta definitiva e in favoarea noastra, noi executam garantia si, practic, ne recuperam banii platiti, in cazul in care constructorul castiga, fara sa mai executam garantia, ii vom returna", a aratat Costescu.
Pe de alta parte, demnitarul a precizat ca proiectantii vor fi obligati sa faca iesiri de pe autostrada in dreptul tuturor resedintelor de judet, oraselor importante, polilor economici. "Pana acum, totul era o problema de lobby, trebuia sa vii sa convingi compania sa-ti faca o iesire la oras", a adaugat Costescu.
Intrebat in cat timp se vor putea obtine autorizatiile prin aplicarea prevederilor ordonantei, ministrul a raspuns ca acest lucru ar fi posibil chiar si intr-o saptamana, "daca se porneste simultan cu toate avizele".
"Durata pe care o scurtam la proiect cu aceste masuri este de sase luni si pana la doi ani. Avem exemplul autostrazii intre Targu Mures si Ogra, unde castigam concret in acest an intre patru si sase luni", a conchis Costescu.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS