"As dori sa incep cu o veste buna, cu un comunicat care nu a fost dat inca, il aveti in premiera.(...) Ieri, 21 noiembrie 2016, in cadrul CTE-CNAIR a fost avizat proiectul pe ultimele doua sectiuni ale autostrazii Sibiu/Pitesti, dupa cum urmeaza: Sectiunea 2 Boita-Racovita, de la kilometrul 15 la kilometrul 43 si sectiunea 3 Racovita-Valeni, de la kilometrul 43 la kilometrul 72. Deci, in acest moment, tot traseul este avizat", a explicat Buse.

Ministrul a subliniat ca doreste o comunicare cat mai transparenta, din mai multe motive.

"Contam pe dumneavoastra ca sa inregistrati aceste proiecte, sa stiti ca exista si apoi, la o schimbare de Guvern, sa fiti cei care cereti si intrebati unde sunt aceste proiecte", a adaugat Sorin Buse.

Traseul intreg al Autostrazii Sibiu-Pitesti, in lungime de circa 123 de kilometri, este: Sectiunea 1, Sibiu-Boita, de la km 0 la km 15+000, asigura legatura intre DN 7 (defileul Vaii Oltului) prin continuarea autostrazii existente; Sectiunea 2, Boita-Racovita, de la km 15+000 la km 43+000, leaga localitatea Boita cu localitatea Racovita; Sectiunea 3, Racovita-Valeni, de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrazii prin Valea Baiasului, facand conexiunea dintre Defileul Oltului si Defileul Vaii Topologului; Sectiunea 4, Valeni - Curtea de Arges, de la km 72+000 la km 90+000, traverseaza Valea Topologului, face legatura cu localitatea Curtea de Arges; sectiunea 5, Curtea de Arges-Pitesti, de la km 90+000 la km 123+037, leaga localitatea Curtea de Arges cu orasul Pitesti si autostrada existenta, prin Valea Argesului, si sectiunea 6, care consta in reabilitarea a 14 km drum national, respectiv DN 73C, fiind drum de legatura intre nodul rutier Tigveni si Ramnicu Valcea, precum si constructia a 2,5 km de drum nou.

Directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Catalin Homor, a declarat ca la finele lui 2021 se va putea circula pe aceasta autostrada.

"Avem un studiu de fezabilitate bun, avem un proiectant de specialitate bun, avem bani in buget, este o chestiune de timp pana acest proiect devine concret. Asa cum ne-am angajat la inceputul anului, estimam ca la sfarsitul anului 2021 acest proiect sa fie finalizat in totalitate", a spus Homor, intr-o conferinta de presa.

Potrivit acestuia, in acest moment exista studiul geotehnic, dar nu este finalizat studiul de fezabilitate.

''Studiul de fezabilitate nu il avem, discutia de astazi este pe baza studiului geotehnic care este baza studiului de fezabilitate. Avem un traseu aprobat cap-coada, avem un studiu geotehnic, a fost analizat si predat in companie si urmeaza imediat predarea partii tehnice acestui studiu de fezabilitate, parte tehnica ce va fi la nivel de detaliu destul de mare, suficient pentru a demara urmatoarea etapa de implementare si anume proiectul tehnic", a mentionat Homor.

Seful CNAIR a precizat ca lucrarile efective vor incepe in semestrul I din 2018.

"Programul nostru este destul de detaliat. In 2017, conform programului nostru, se va realiza proiectul tehnic, urmand ca in semestrul I 2018 pe sectiunea 1 si 5 sa incepem. Deci, pana la sfarsitul anului 2017, vom avea integral partea tehnica, inclusiv proiectul tehnic si in semestrul I al anului 2018 sa inceapa lucrarile pe sectiunile 1 si 5 si gradual pe fiecare sectiune in parte, astfel incat tot sectorul in 2021 sa fie gata", a explicat el.

La randul sau, ministrul Transporturilor, Sorin Buse, intrebat daca garanteaza ca in 2-3 ani se va realiza sectiunea de mijloc a autostrazii, a raspuns ca el se poate doar angaja si nu sa si garanteze acest lucru, deoarece sunt alegeri si nu poate raspunde pentru ce va face noul Guvern.

Potrivit acestuia, realizarea autostrazii se va face cu fonduri europene in proportie de 75%, iar 25% vor fi fonduri de la bugetul de stat. Master Planul General de Transport prevede pentru realizarea autostrazii Sibiu-Pitesti o suma estimata de 1,6 miliarde de euro.