Compania aeriana nationala isi schimba flota. TAROM vrea avioane moderne si economice de la Airbus
Oficialii Tarom anunta ca intentioneaza sa cumpere aeronave moderne si economice. Dupa discutiile cu americanii de la Boeing, dar si cu reprezentantii Airbus, oferta cea mai avantajoasa ar fi venit din Europa. Potrivit unor surse apropiate tranzactiei, toate cele 24 de avioane vor fi date in regim buy-back, pentru a lua in leasing, de la Airbus, fie unele noi, fie unele bune, dar la mana a doua.
Ca sa taie din costurile intretinerii unei flote pestrite, conducerea TAROM vrea in hangare avioane de la acelasi producator. In plus, va incerca sa scape de avioanele ineficiente.
In prezent, compania are patru astfel de aeronave - A318 -, avioane foarte bune, care transporta insa doar 110 pasageri la bord. Cel mai probabil vor fi inlocuite cu Airbus A319, care consuma la fel de mult, dar ofera o capacitate de 130 de locuri.
Acelasi Airbus A319 ar inlocui si cele 4 avioane Boeing 737-700 cu o capacitate de 116 pasageri. Boeing-ul 737-800, care poate transporta 189 de pasageri, nu are clasa business, asa ca va fi inlocuit cu Airbus A321.
TAROM mai are in flota patru avioane Boeing 737, de 20 de ani, ceea ce inseamna, implicit, o intretinere mai scumpa, asa ca le va inlocui cu patru avioane Airbus A320 de generatie noua, care ofera o capacitate cu 30 de locuri mai mare. Cele doua avioane Airbus A310, cu o capacitate de 210 pasageri, ar putea fi date la schimb pentru 2 avioane Airbus A330.
Aeronavele de tip ATR, folosite pe cursele interne, vor fi inlocuite cu acelasi model de generatie noua. TAROM sustine ca va lua o decizie finala dupa finalizarea strategiei, dar impreuna cu Ministerul Transporturilor. Oricum ar fi, trebuie sa se grabeasca, deparece companiile din estul Europei se extind in Romania. Air Serbia a inceput sa zboare din acest an de pe aeroportul din Otopeni, iar LOT creste numarul de curse.
Surse din industrie spun ca Airbus a acceptat deja sa preia in regim buy-back flota TAROM si va livra, anul viitor, aeronave noi sau second-hand, insa nu mai vechi de cinci ani. Flota care apartine companiei aeriene nationale ar reprezenta jumatate din pretul avioanelor luate in leasing, care sunt mai sigure si mai economice, spun specialistii. Din economia la carburant si mentenanta, operatorul ar putea castiga 25 de milioane de euro anual.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS