Guvernul a sistat negocierea cu Italia. Un Airbus A318 de la Tarom, noul avion prezidential. Cum va arata in interior aeronava de 10 mil. euro. VIDEO
Avionul, care va face zboruri oficiale, se afla in proprietatea Tarom si ar putea sa coste, potrivit unor estimari, 10 milioane de euro.
Avionul A318 este folosit in prezent de Tarom pe cursele de distanta medie, cum ar fi Bucuresti - Paris sau Bucuresti - Roma. Fabricat in 2007, dupa standardele aviatiei civile, acesta este un avion de generatie noua. Daca il va cumpara, Guvernul va trebui sa-l reconfigureze.
Odata ce vor fi scoase toate cele peste 200 de scaune, va fi instalat un kit pentru avion prezidential prestabilit, care contine doar 70 de scaune, dar si cateva fotolii speciale ce pot fi transformate in paturi de dormit, in cazul unor zboruri de lunga durata.
Avionul ar urma sa aiba un birou pentru cel care il va folosi, fie ca este vorba de presedinte, premier sau alti demnitari. In plus, vor fi instalate comunicatii speciale, dar si internet sau televiziune.
Airbus A318 are o viteza de croaziera de 850 de kilometri pe ora, poate zbura pe o distanta maxima de peste 2700 de kilometri la o inaltime de 10.000 de metri.
Surse oficiale au declarat deja ca statul roman a sistat negocierile cu Italia. Guvernul de la Roma vindea un avion similar, un Airbus A319, folosit in special de Silvio Berlusconi, insa pretul ar fi fost mult mai mare.
Aeronava Tarom ar costa, potrivit unor surse apropiate afacerii, in jur de 10 milioane de euro. In plus, Romania nu mai trebuie sa cumpere kitul de reconfigurare.
Acesta se afla in hangarele Tarom si poate fi folosit oricand. Deocamdata, autoritatile noastre au alocat o prima rata de 3 milioane de euro pentru achizitionarea unui avion pentru demnitari.
Cei mai importanti oameni din stat au calatorit anul trecut peste 60.000 de kilometri cu avioane inchiriate, adica au facut inconjurul lumii.
Pana in 2010 Romania a avut avion prezidential, un Boeing 707 cumparat de Nicolae Ceausescu. Dar nu a mai putut fi folosit din cauza vechimii. In plus, pentru ca era foarte zgomotos, nu era primit pe toate aeroporturile mari din strainatate.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS