Comisarul Corina Cretu da primii bani Romaniei. CE a acordat 260 mil. euro pentru autostrazi
Autostrada Sibiu Orastie
Comisia Europeana a decis sa suplimenteze fondurile alocate Romaniei pentru constructia de autostrazi cu peste 260 de milioane de euro din fondurile de coeziune, contributia Executivului de la Bruxelles in acest sens ajungand la 439 milioane de euro.
Prin alocarea celor 260 de milioane de euro din Fondul de coeziune, Comisia Europeana va acoperi costurile de constructie a doua tronsoane de autostrada din Romania, finantate initial de statul roman prin imprumuturi bancare, se arata intr-un comunicat al CE.
Este vorba de autostrada Arad-Timisoara si varianta de ocolire a municipiului Constanta la nivel de autostrada care au fost date in folosinta in 2011, respectiv, 2012. Ele au fost construite cu fonduri de la bugetul de stat, cu granturi de la Comisia Europeana si cu imprumuturi de la Banca Europeana de Investitii si, respectiv, de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare.
Comisia Europeana a aprobat cererea Romaniei de a finanta din Fondul de coeziune si partea de investitie care fusese acoperita initial din imprumuturi. Impreuna cu aceste noi alocari, contributia CE la constructia celor doua tronsoane de autostrada se ridica la 439 milioane de euro, dintre care 287 milioane de euro sunt destinati autostrazii Arad-Timisoara si 151,5 milioane de euro sunt pentru varianta de ocolire a municipiului Constanta la nivel de autostrada.
"Infrastructura rutiera este unul dintre principalele instrumente prin care putem reduce diferentele de dezvoltare dintre regiunile Uniunii Europene, iar Romania va avea intotdeauna in mine un partener pentru realizarea marilor proiecte de infrastructura", a precizat comisarul european pentru Politica Regionala, Corina Cretu.
Fondul de coeziune al Uniunii Europene este destinat statelor membre al caror venit national brut pe cap de locuitor este mai mic decat 90% din media Uniunii. Acesta vizeaza reducerea disparitatilor economice si sociale si promovarea dezvoltarii durabile. Printre prioritatile Fondului de coeziune se afla dezvoltarea retelei transeuropene de transport.
Mai multe despre:
#fonduri UE#autostrazi
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS