Lotul 3 al Autostrazii Sibiu-Orastie, de 22 km, inaugurat. Din pacate, Romania ramane pe ultimele locuri in Europa la acest capitol
Dupa bine cunoscuta metoda: "anul si kilometrul", autoritatile au dat in folosinta lotul 3 al autostrazii Sibiu-Orastie, adica 22 de kilometri, intr-o zona afectata de alunecarile de teren. Tronsonul inaugurat vineri incheie o portiune de peste 80 de kilometri finisati. Din pacate, potrivit Comisiei Europene, Romania ramane pe ultimele locuri in Europa, la capitolul autostrazi.
Lotul 3 al Autostrazii Sibiu-Orastie este situat intre localitatile Saliste (Sibiu) si Cunta (Alba).
Dupa o scurta discutie cu reprezentantii firmei constructoare, Ioan Rus a anuntat ca, inainte de a decide daca va fi deschis traficul rutier pe tronsonul de 22 de kilometri, va face o ultima inspectie. Insotit de reprezentantii presei, ministrul a parcurs cu autoturismul intreaga distanta, iar la intoarcere s-a oprit in zona unde au avut loc alunecari de teren. Reprezentantii firmei constructoare i-au explicat ca mai sunt necesare lucrari de consolidare a terenului, dar ca acestea pot fi facute fara afectarea traficului rutier.
In jurul orei 13.30, in zona a sosit cu un autocar si premierul Victor Ponta, insoțit de alți jurnaliști. Ministrul Ioan Rus s-a urcat in autocar, iar autovehiculul a plecat fara ca jurnaliștii sibieni sa aiba posibilitatea de a urca. Dupa un timp, Ioan Rus a revenit la intrarea pe lotul 3 dinspre Sibiu, adica in zona localitatii Saliste, si a anuntat ca autostrada poate fi deschisa.
"Autostrada poate fi deschisa si, in consecinta, am sa rog CNADNR si Politia sa ia masurile necesare si sa dea drumul la circulatie", a spus Rus.

Intrebat ce se intampla in zonele cu alunecari de teren, Rus a precizat: "Zonele sensibile vor fi monitorizate 24 de ore din 24 si vor fi utilaje in cazul in care va fi nevoie sa se intervina. Pe cei 126 de kilometri de autostrada, astazi, de la Sibiu la Deva, se poate circula in siguranta".
Intrebat unde este premierul Victor Ponta, Rus a spus ca acesta "avea un alt program", dar ca a constatat ca se poate circula in siguranta. Intrebat, de asemenea, ce a spus premierul despre autostrada, Ioan Rus a raspuns: "Mi-a spus sa fiu sanatos".
Ioan Rus a mentionat ca vineri a fost ultima zi de depunere a ofertelor pentru constructia drumul expres Sibiu-Pitesti, fiind primite sase oferte.
De asemenea, ministrul a afirmat ca pana in 2016 se vor finaliza o mie de kilometri de autostrada, iar pana in 2018 estimeaza ca vor fi gata si "doua autostrazi transcarpatice".
Ulterior, ministrul a plecat spre judetul Alba, unde urma sa semneze contractele de executie pentru Autostrada Sebes-Turda, loturile 1 si 2. Loturile 1, 2 si 4 din Autostrada Sibiu-Orastie au fost deschise traficului in decembrie 2013, lotul trei, de la Saliste la Cunta, ramanand insa in santier din cauza alunecarilor de teren din zona. Loturile 1, 2 si 4 ale acestei autostrazi, cu o lungime totala de 60,5 kilometri, au fost realizate in urma unei investitii totale de 1,46 miliarde delei (326,5 milioane de euro), fara TVA. Lotul trei are o lungime de 22 de kilometri, dintre care sase au fost afectati de alunecari de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat in mai 2011, avand o valoare de 182,9 milioane de euro. Cei 16 kilometri care erau finalizati din respectivul lot nu puteau fi dati in folosinta deoarece nu exista nicio iesire de pe autostrada intre Saliste si Cunta. De asemenea, intre Orastie si Deva se poate circula deja pe autostrada.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS