CNAIR își face companie de construit autostrăzi. Cuc: “Am creat această firmă pentru a nu mai rămâne captivi constructorilor neserioşi”
Autostrada
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vrea să construiască autostrăzi de la zero prin intermediul companiei pe care o deţine, Antrepriză de Construcţii.
Potrivit ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, compania deținută de CNAIR va participa la licitaţii alături de celelalte companii interesate şi nu va fi în niciun fel favorizată.
"Domnul Neaga (Narcis Neaga, directorul general al CNAIR - n.r.) a venit cu ideea încă mai demult să avem această companie. Noi am fost cu totul de acord, pentru că, aţi văzut, avem antreprenori nesiguri, care nu-şi fac treaba, şi nu putem rămâne captivi acestor antreprenori care nu se mobilizează şi trebuie să intrăm noi să le arătăm cum se munceşte şi cum se face treaba şi în acest sens am pregătit o ordonanţă care vine să ajute din punct de vedere financiar compania să nu mai dăm profitul către stat în acest an, pentru a putea achiziţiona utilajele necesare pentru eficientizarea acestei companii", a spus Cuc, citat de Agerpres.
Întrebat dacă se referă la achiziţia unei companii, ministrul a arătat că este vorba despre compania Antrepriză de Construcţii din cadrul CNAIR, care există deja ca entitate juridică separată, dar care trebuie populată cu utilajele necesare.
Ministrul a arătat că a solicitat Finanţelor să excepteze CNAIR de la plata a 50% din profit către bugetul de stat, ca dividende.
"Sper ca domnul Teodorovici să aibă îngăduirea necesară să nu mai ia aceşti bani ca să rămână toţi în companie strict pentru achiziţia acestor utilaje", a continuat Cuc, fără a putea preciza despre câţi bani este vorba.
"Vreau ca, până la sfârşitul lunii iunie, această companie să fie operaţională, să achiziţioneze utilajele şi să angajeze oameni", a adăugat el.
Cuc a precizat că această ordonanţă va avea nevoie şi de avizul Consiliului Concurenţei.
"Cred că oamenii de la Consiliul Concurenţei sunt şi ei români şi vor autostrăzi în România şi nu putem anticipa dinainte că această companie va lucra pe alte preţuri, mi s-ar părea o abordare mult prea proactivă a celor de la Consiliul Concurenţei, dacă s-ar antepronunţa", a argumentat oficialul guvernamental, când i s-a arătat că firmele din cadrul Primăriei Capitalei au ridicat probleme de concurenţă.
Potrivit ministrului, această firmă va participa la licitaţiile organizate de CNAIR pentru lucrări noi, aşa cum participă şi celelalte companii.
"Această firmă va participa şi la licitaţii pentru lucrări noi, aşa cum participă celelalte companii. Va urma procedurile legale şi nu va fi favorizată în niciun fel. În principiu, noi am creat această firmă tocmai pentru a nu mai rămâne captivi constructorilor neserioşi. Ne-am săturat şi cred că şi dumneavoastră, şi toţi românii", a susţinut Cuc.
El a mai spus că există cazuri când licitaţiile sunt câştigate de firme care nu au niciun utilaj şi care, ulterior, subcontractează lucrările unor firme româneşti, pe care nu le plătesc la timp.
"Ce ne facem cu acele firme care vin în România cu o mapă şi două laptopuri, subcontractează antreprenorilor români lucrările şi nu-i plătesc. Haideţi să fim un pic mai patrioţi, mai naţionalişti şi, la un moment dat trebuie să luăm taurul de coarne şi să vedem situaţia reală. Pentru că mă duc pe şantiere şi foarte mulţi subcontractori se plâng că nu sunt plătiţi şi avem o problemă. Să nu mai fim noi mai catolici decât papa şi să ne protejăm şi noi mediul economic din România, pe de o parte, pentru că astfel sunt sigur că obiectivele de investiţii pe care le avem în desfăşurare vor fi şi finalizate", a subliniat ministrul.
Pe de altă parte, proiectul de ordonanţă de urgenţă lansat în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor arată că este vorba despre intenţia CNAIR de a achiziţiona o companie cu care ar urma să fuzioneze.
"Cota de 50% din profitul contabil al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere - SA rămas după deducerea impozitului pe profit nu se repartizează sub formă de dividende bugetului de stat şi va constitui sursa proprie de finanţare pentru investiţii în anul 2019, în scopul achiziţionării, în proporţie de 100%, a părţilor sociale sau a acţiunilor reprezentând capitalul social al unei societăţi, care are ca obiect de activitate, realizarea, construirea, modernizarea, reabilitarea, repararea şi întreţinerea infrastructurii rutiere, în vederea fuzionării prin absorbţie cu aceasta, pentru efectuarea lucrărilor în regie proprie", se arată în textul proiectului.
Mai multe despre:
#CNAIR#autostrazi
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS