CNAIR a scos la licitaţie studiul de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş-Târgu Neamţ. Asociaţia Pro Infrastructură: “A8 nu va deveni niciodată realitate”
Autostrada
Autostrada A8 Târgu Mureş-Iaşi nu va deveni niciodată realitate, fiindcă e prea scumpă, odată cu aplicarea unor soluţii tehnice extrem de costisitoare, atenţionează Asociaţia Pro Infrastructură, într-un comunicat postat pe Facebook.
"Ieri, 05.02.2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a scos în sfârşit la licitaţie completarea studiului de fezabilitate (SF) al Autostrăzii A8 Târgu Mureş-Târgu Neamţ. Proiectantul va avea la dispoziţie maxim 30 milioane lei şi 14 luni pentru actualizarea SF şi alte 4 de asistenţă tehnică oferită CNAIR în pregătirea documentaţiei de lucrări. Din păcate, nu este o veste bună, preţul estimat fiind mult prea mic, mai ales comparând cu bugetele oferite la revizuirile din anul 2014: 76 milioane lei atunci, faţă de doar 30 milioane acum pentru 210 km. Există riscul major să se facă rabat de la calitate sau, aşa cum s-a întâmplat la revizuirea SF pe A1 Sibiu-Piteşti, să se livreze doar o parte din servicii şi apoi să se rezilieze contractul! Mai mult, viteza de proiectare în zona de munte este 120 km/h, rezultând soluţii tehnice extrem de costisitoare. Cerem insistent optimizări de traseu şi structuri, cât şi implementarea etapizată (semi-profil). Fără aceste măsuri, Autostrada A8 nu va deveni niciodată realitate, fiindcă e prea scumpă", notează Asociaţia.
Potrivit sursei citate, în 2010-2011 s-au realizat studiile de fezabilitate pe cele trei secţiuni ale Autostrăzii A8 Târgu Mureş-Iaşi (311 km), iar în iunie 2014, din cele trei licitaţii demarate de CNAIR, doar una a fost finalizată, respectiv cea aferentă tronsonului Târgu Mureş - Ditrău, contractul fiind semnat cu Search Corporation, în mai 2015. La distanţă de trei ani, pe data de 19 ianuarie 2018, CNAIR a reziliat contractul.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat, marţi, 5 februarie, licitaţie pentru completarea studiului de fezabilitate (SF) al Autostrăzii A8 Târgu Mureş-Târgu Neamţ. Proiectantul va avea la dispoziţie maxim 30 milioane lei şi 14 luni pentru actualizarea documentului respectiv şi alte patru luni de asistenţa tehnică oferită CNAIR în pregătirea documentaţiei de lucrări.
Luni, Ministerul Transporturilor anunţa, într-un comunicat, că fondurile pentru elaborarea documentaţiilor tehnico-economice în ceea ce priveşte Autostrada Unirii, tronsonul Târgu Mureş-Târgu Neamţ, vor fi incluse în bugetul pe 2019.
"Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR a transmis către Ministerul Transporturilor textul propus pentru a fi inclus ca articol distinct în Legea Bugetului de Stat pentru anul 2019, în vederea asigurării bugetului pe anul 2019 aferent elaborării documentaţiilor tehnico - economice pentru obiectul de investiţie Autostrada Unirii - tronsonul Târgu Mureş - Târgu Neamţ, care este repartizat astfel: credite de angajament 2019: 37.380 mii lei şi credite bugetare 2019: 9.309 mii lei", se arată în comunicat.
În prezent, CNAIR a finalizat documentaţia de atribuire aferentă licitării contractului de servicii privind completarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureş - Târgu Neamţ. Aceasta a fost transmisă către ANAP în vederea analizării şi validării, urmând publicarea anunţului de participare.
Asociaţiile civice care militează pentru construcţia autostrăzii A8 Iaşi - Târgu Mureş au solicitat preşedintelui Iohannis, la finele anului trecut, declararea acesteia drept "obiectiv de interes strategic naţional".
Reprezentanţii asociaţiilor "Împreună pentru A8", Pro Infrastructură", "Moldova vrea autostradă" au cerut, prin intermediul unei scrisori adresate preşedintelui României, Klaus Iohannis, în data de 19 decembrie 2018, să fie analizată în şedinţa CSAT "cuprinderea în bugetul pe 2019 a sumelor necesare realizării studiilor de fezabilitate, la acest obiectiv de investiţii".
Recent, deputatul PSD,Silviu Macovei a susţinut recent că nu va vota proiectul de buget pentru anul 2019 dacă nu sunt prevăzuţi bani pentru Autostrada A8, Iaşi - Târgu Mureş sau Autostrada Unirii, cum mai este cunoscută.
Autostrada Târgu Mureş-Iaşi-Ungheni, cu o lungime totală de 310 kilometri, va costa 16,4 milioane de euro pe kilometru, cu un cost total de 5,1 miliarde de euro.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS