Avem 43 mld. euro de la UE, cu care am putea schimba fața României. De ce nu facem spitale și autostrăzi
43 de miliarde de euro avem la dispoziţie de la Uniunea Europeană în ciclul financiar 2014-2020. Cu aceşti bani am putea să schimbăm faţa acestei ţări. Am putea să construim autostrăzi. Sau spitale.
Avem bani. Ce facem cu ei şi de ce nu construim - aflăm duminică seara, în emisiunea “România, te iubesc!”, unde punem în balanţă şi exemple de succes.
Dintr-un scaun cu rotile şi din faţa unui calculator, Marian Ilie atrage bani în satul său: Luncaviţa, o localitate aşezată la poalele Munţilor Macin, în inima Dobrogei. Până acum, din fonduri europene aici au ajuns peste 40 de milioane de euro. Adică aproape 10 mii de euro pe cap de locuitor. Alte 15 milioane sunt pe drum.
Ștefan Ilie, primar Luncavița: ”Pentru noi ce reprezintă fondurile? Este singura soluţie pentru noi de a ne dezvolta. Nu există altă soluţie.”
Ştefan Ilie este fratele lui Marian şi primarul locului. Împreună au pus pe picioare o echipă şi de câţiva ani schimbă împreună faţa acestui loc. Duminică, la “România te iubesc!” aflaţi ce au făcut cu banii, care sunt piedicile şi mai ales care este secretul accesării fondurilor europene.
Marian Ilie: ”Pentru unul care vrea să acceseze, nu asta e dovada. Eu sunt dovada. Pentru că şi unul ca mine poate depăşi anumite bariere şi poate accesa aceşti bani care sunt la îndemâna oricui.”
La îndemâna României sunt 43 de miliarde de euro. Atât avem la dispoziţie noi românii din fonduri europene în ciclul financiar 2014-2020. Ca să vă faceţi o idee, toată această sumă în bancnote de o sută de euro poate să încapă în 20 de TIR-uri.
Duminică, aflaţi pe ce toacă însă guvernanţii noştri banii pentru a da bine în statistici. Pentru drumuri avem la dispoziţie 5 miliarde de euro. Avem bani pentru Autostrada Sibiu-Pitești. Corina Creţu este comisar european şi se ocupă chiar de fondurile europene.
Corina Crețu: ”Banii sunt parcaţi. Este prioritatea numărul 1 în master plan. Banii sunt alocaţi pentru Sibiu-Piteşti. Este prioritatea numărul unu.”
Mergem la Compania de Drumuri. O clădire care pare abandonată. Alin Şerbănescu este purtător de cuvânt.
Alin Șerbănescu: ”Sibiu-Pitești există de fapt. Documentaţia sau dorinţa de a construi Sibiu-Pitești există.”
Alex Dima: ”Există dorinţa, dar pot să circul cu maşina pe dorinţă?”
Alin Șerbănescu: ”Nu. Nu poţi, să ştii că nici nemţii, nici chinezii, nici fracezii, nici americanii, nimeni, nu au ars etape cum pretindem noi că vrem să facem. De 15 ani ne-am uitat la ea. 15 ani n-am ştiut ce vrem.”
Duminică, îl vedeţi şi pe şeful drumurilor din România, care fuge din faţa camerei de filmat, dar şi pe politicienii care fac promisiuni incredibile.
Rovana Plumb, la audiere: ”Pentru anul 2019, în ce priveşte autostrăzile, vom putea să dăm în trafic, deci în trafic, 180 de kilometri.”
Rovana Plumb, ministrul fondurilor europene, după audiere: ”N-am promis nimic.”
Pe fonduri europene am putea să construim autostrăzi şi spitalele care au fost promise de PSD-ALDE în campania electorală.
Alex Dima: ”Aveţi vreun sentiment de mustrare că promisiunile electorale nu au fost îndeplinite?”
Liviu Dragnea: ”Aşa se fac interviurile? Vii cu mine în baie?”
Alex Dima: ”Ce înseamnă să vin cu dvs. în baie?”
Liviu Dragnea: ”Păi, vii la mine în birou.”
Alex Dima: ”Ce înseamnă să merg cu dvs. în baie? Şi dacă vin la dvs. în birou mă invitaţi în baie?”
Liviu Dragnea: ”Merg la baie.”
Alex Dima: ”Succes.”
Duminică, discutăm despre fondurile europene şi cu premierul României. Mergem şi la Oradea, campioană la accesarea fondurilor europene.
Ilie Bolojan, primar Oradea: ”Practic, absorbţia de fonduri europene ne măreşte de 3-4 ori bugetul propriu.”
Cum este posibil, ce fac orădenii cu banii europeni, care este secretul locului, dar şi cum stăm la nivel naţional cu accesarea sunt întrebări la care răspundem la ”România, te iubesc”, duminică, ora 18.00.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS