CNADNR a amanat receptia autostrazii Nadlac-Arad, din cauza mai multor lucrari neexecutate. Cum voia constructorul sa dea in folosinta soseaua de mare viteza
Autostrada
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a amanat, joi, receptia celor 22 de kilometri ai primului lot al autostrazii Nadlac-Arad, comisia care a mers la fata locului constatand ca nu au fost executate toate lucrarile contractate, scrie Mediafax.
O comisie de control a CNADNR a inspectat, joi, cei 22 de kilometri ai primului lot din autostrada Nadlac-Arad, cuprinsi intre frontiera cu Ungaria si orasul Pecica, in vederea semnarii receptiei, verificarile avand loc la solicitarea constructorului, care doreste ca astfel sa fie ridicata restrictia de viteza de 100 kilometri la ora existenta pe acest segment.
Echipa de control, condusa de Doru Calinescu, director de calitate in CNADNR, a constatat ca o serie de lucrari nu au fost executate inca, astfel incat a amanat semnarea receptiei.
Conform lui Calinescu, majoritatea lucrarilor ramase neexecutate sunt in afara carosabilului, respectiv la acostamente sau decantoare, in timp ce pe sosea mai sunt de montat, pe o distanta de 8,5 kilometri, parapete antiorbire. Comisia a constatat si "alte neconformitati", care au fost transmise in scris constructorului.
Cu toate acestea, reprezentantul CNADNR a spus ca pe segmentul de autostrada soferii pot circula in conditii de siguranta, dar receptia si ridicarea restrictiei de viteza vor fi facute doar atunci cand toate lucrarile prevazute in contract vor fi incheiate, neprecizandu-se o data la care va avea loc o noua inspectie. Conform contractului, primul lot al autostrazii Nadlac-Arad trebuia finalizat la sfarsitul lunii ianuarie.
Lotul I si un segment de sase kilometri din lotul II, respectiv un total de 28 de kilometri, au fost deschise circulatiei in 19 decembrie 2014, astfel ca se poate circula intre Nadlac si Pecica, insa la ambele capete ale soselei de mare viteza soferii coboara pe DN7.
La frontiera, autostrada se termina, urmand ca abia in luna iunie 2015 sa se faca jonctiunea cu autostrada din Ungaria, care este in lucru. La Pecica, soferii pot urca pe autostrada de pe DN7, existand un sens giratoriu.
Lucrarile la lotul al doilea, intre Pecica si Arad, au termen de finalizare sfarsitul lunii iunie 2015, perioada in care ar urma sa fie terminata si autostrada din Ungaria cuprinsa intre Nadlac si Mako.
Constructia Autostrazii Nadlac-Arad a fost impartita in doua loturi, pe o distanta totala de aproape 39 kilometri. Primul a fost adjudecat initial de asocierea romano-portugheza Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 115,8 milioane de euro, iar lotul II a revenit Alpine Bau, valoarea contractului fiind de 124,45 milioane de euro.
Mai multe despre:
#autostrada Arad-Nadlac#CNADNR
Pe acelasi subiect: