”Cimitir” de avioane în pandemie. Un aeroport francez nu mai are unde să parcheze aeronavele blocate la sol din cauza restricțiilor de circulație
Aeroportul Chateauroux, avioane
Aeroportul francez Chateauroux, la aproximativ 250 de km sud de Paris, a fost nevoit să refuze solicitările venite de la unele companii aeriene interesate să îşi parcheze aici avioane, un semnal care arată că în industria aviaţiei criza continuă.
În condiţiile în care numai în ultima săptămână au venit opt avioane, Chateauroux se apropie de capacitate maximă, potrivit directorului aeroportului Didier Lefresne.
Aproximativ 50 de avioane sunt acum stocate în zonele de parcare şi două noi căi de rulare special construite, iar producătorul de avioane Airbus SE şi compania aeriană British Airways sunt printre cei mai importanţi clienţi.
"Din punct de vedere financiar aceasta este o situaţie profitabilă pentru Chateauroux. În acelaşi timp, este trist şi reflectă situaţia dramatică prin care trece industria aeronautică", a declarat Didier Lefresne, potrivit Agerpres.
În cel mai grav moment al măsurilor de izolare introduse în Europa la începutul acestui an, operatorul aeroporturilor din Paris (ADP) avea parcate la sol aproximativ 350 de avioane. Transportatorul aerian Air France-KLM are în continuare 90 de avioane parcate la aeroportul Charles de Gaulle din Paris însă aeroportul Orly, din sudul Parisului, aproape a fost golit de avioanele imobilizate.
În SUA, cei trei mari transportatori aerieni (American Airlines Group Inc., Delta Air Lines Inc. şi United Airlines Holdings Inc) au imobilizat la sol aproximativ 864 de avioane în întreaga ţară din cauza pandemiei, număr care nu include însă toate avioanele Boeing Co. 737 Max care erau deja blocate la sol după două catastrofe aeriene.
În alte părţi ale lumii, companiile aeriene au fost nevoite să caute la mari distanţe pentru un loc de parcare. Indonezia, Vietnam, Malayezia şi India au comandat mii de noi avioane însă infrastructura inadecvată a făcut ca unele din avioanele nefolosite să fie parcate tocmai în Australia.
În cazul aeroportului Chateauroux, una din companiile aeriene care recent au fost refuzate de conducerea aeroportului este Qatar Airways. Transportatorul din Golf vroia să imobilizeze 30 de avioane la Chateauroux timp de un an şi până la 50 de avioane în total în Franţa, a spus Didier Lefresne.
În prezent principalul chiriaş de la Chateauroux este constructorul aeronautic Airbus, care a parcat aici 23 de avioane care nu pot fi livrate clienţilor. În total, producătorul de la Toulouse avea aproximativ 145 de avioane pe stoc la finele lunii iunie. Un alt client important al aeroportului de la Chateauroux este British Airways care are aici 10 avioane, inclusiv flota sa de avioane superjumbo A380.
Aeroportul Chateauroux percepe o chirie cuprinsă între 3.000 şi 5.000 de euro pe lună pentru fiecare avion, sumă care nu incluse şi costurile cu mentenanţa. Cei de la Airbus şi British Airways şi-au adus proprii lor mecanici care să aibă grijă de avioanele blocate la sol.
"Este greu de spus cât de mult va dura această situaţie. Oameni nu mai zboară pentru că le e teamă", a apreciat Didier Lefresne.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS