CFR SA așteaptă pierderi de aproape 155 mil. lei în acest an, de peste trei ori mai mari faţă de estimările din noiembrie
Cale ferata, CFR, trenuri
CFR SA, compania de stat care administrează reţeaua de căi ferate din România, estimează pierderi de 154,75 milioane lei în acest an, ca urmare a scăderii alocaţiilor bugetare pentru lucrările de întreţinere şi reparaţii, pierderile fiind de peste trei ori mai mari faţă de estimările de la începutul lunii noiembrie.
Potrivit unui proiect de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2019, publicat luni în dezbatere de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, pierderea brută estimată pentru 2019 este de 154,75 milioane lei, la venituri totale de 4,02 miliarde lei.
Comparativ, proiectul de buget rectificat al companiei pus în dezbatere la începutul lunii noiembrie arăta o pierdere brută de 45,78 milioane lei în acest an, şi venituri totale de 4,18 miliarde lei, proiectul nu a fost însă aprobat în Guvern.
"Schimbări preconizate: Reducerea alocaţiilor bugetare pentru întreţinerea şi reparaţiile la infrastructura feroviară publică, care a condus la reducerea veniturilor şi cheltuielilor totale, compania programând o pierdere brută în sumă de 154,75 milioane lei. Compania şi-a redus la minim cheltuielile proprii până la limita asigurării siguranţei traficului feroviar", arată nota de fundamentare a proiectului de act normativ.
CFR şi-a bugetat pentru acest an cheltuieli cu investiţiile de 4,55 miliarde lei, comparativ cu suma bugetată în noiembrie, de 4,065 miliarde lei, şi dublu faţă de cât arăta proiecţia iniţială din luna mai, de 2,4 miliarde lei.
Societatea estimează pentru sfârşitul anului 23.546 salariaţi. Câştigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială a fost stabilit la 5.345 lei.
Creanţele restante sunt bugetate la 1,55 miliarde lei, de la 1,37 miliarde lei, cât arăta proiectul rectificat din noiembrie.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS