CFR Marfa va concedia 2.500 de angajati anul viitor, aproape 30% din personal
UPDATE: CFR Marfa va renunta la 2.500 de angajati anul viitor. In companie vor mai ramane 6.376 de salariati, potrivit proiectului de buget de venituri si cheltuieli pentru 2014.
Bugetul prevede si cheltuieli cu plati compensatorii aferente disponibilizarilor de 16,8 milioane lei.
Proiectul a fost publicat miercuri de Ministerul Transporturilor, proprietarul CFR Marfa, data limita pentru primirea de propuneri sau observatii fiind stabilita la 1 decembrie, informeaza Mediafax.
CFR Marfa estimeaza venituri de 1,11 miliarde lei anul viitor, in crestere cu 8,6% fata de nivelul de 1,02 miliarde lei prevazut in proiectul de buget aferent acestui an, si pierderi de 82 milioane lei, de 2,7 ori mai reduse comparativ cu rezultatul negativ de 220 milioane lei prognozat pentru 2013.
Proiectul de BVC pentru 2014 prevede la rubrica "bonusuri" o suma similara cu cea stabilita in acest an, de 1,12 milioane lei, si cheltuieli aferente contractului de mandat in crestere de la 1,48 milioane lei la 2,25 milioane lei.
Totodata, compania estimeaza ca va aloca 626,8 milioane lei pentru cheltuieli cu bunurile si serviciile si 76,6 milioane lei pentru investitii.
In 2013, nivelul estimat al cheltuielilor pentru bunuri si servicii este de 598,9 milioane lei, iar cele pentru investitii la 75 milioane lei. Guvernul si FMI au decis ca CFR Marfa sa fie restructurata "agresiv", prin reducerea costurilor de personal, vanzarea vagoanelor invechite ca fier vechi si oprirea de livrari catre clientii care au acumulat datorii fata de companie.
Pentru CFR Marfa a fost stabilita o noua tinta trimestriala de arierate, care sa ajunga la zero datorii, excluzand dobanzile si penalitatile pentru arieratele existente, se arata in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu FMI si CE, luna aceasta.
In scrisoare, privatizarea CFR Marfa este estimata sa fie finalizata in luna mai 2015.
Vanzarea a 51% din CFR Marfa catre Grup Feroviar Roman, companie detinuta de omul de afaceri Gruia Stoica, nu a putut fi finalizata pana la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.