Ministrul Transporturilor a declarat, joi, la Galati, ca in cazul primei proceduri de privatizare a CFR Marfa, ministerul pe care il conduce nu ar fi inregistrat "un esec", in conditiile in care s-au depus toate eforturile pentru ca rezultatul sa fie unul bun, adaugand: "Poate nu a fost gandit foarte bine de la inceput timing-ul", noteaza Mediafax.

Ea a mai spus ca noua procedurã de privatizare a CFR Marfa a inceput deja, iar de aceasta data procesul nu va mai fi facut sub presiunea timpului.

"Nu consider ca este un esec. Vreau sa va spun, cu toata responsabilitatea, ca Ministerul Transporturilor chiar a depus toate eforturile si a facut toate diligentele pentru ca aceasta privatizare sa fie un succes. Au fost conditii care nu au putut fi indeplinite, independent si de vointa ministerului si de vointa GFR. Deci nu putem vorbi aici de un esec atata timp cat ambele parti au depus chiar toate eforturile si diligentele. A fost poate timpul prea scurt, poate nu a fost gandit foarte bine de la inceput timing-ul, de aceea de data aceasta nu vrem sa ne mai grabim, vrem sa facem lucrurile foarte bine, temeinice, corecte, transparete si in beneficiul statului, a CFR Marfa", a afirmat Manescu.

Ministrul a declarat ca miercuri a avut o intalnire cu reprezentantii FMI, pentru a discuta calendarul privind cea de-a doua incercare de privatizare a CFR Marfa, precizand ca nu exista o data limita in acest sens.

"Procedura a fost reluata imediat dupa finalizarea primei proceduri. Premierul a anuntat in sedinta de Guvern reluarea procedurii, noi in momentul acesta discutam un calendar. Ieri, am avut o prima intalnire cu Fondul Monetar International si cu expertii din minister pentru discutarea acestui calendar. Ne dorim ca aceasta privatizare sa fie bine facuta in favoarea statului si in deplina legalitate. Procedura va dura, nu exista o data limita. Chiar am discutat ieri cu FMI si au spus ca daca prima procedura a fost un pic grabita, aceasta va trebui sa decurga foarte bine si sa fie un succes. Deci nu ne mai grabim. Acesta a fost mesajul pe care FMI ni l-a dat", a spus Manescu.

Ramona Manescu a participat, joi, la Galati, la o conferinta "Dunarea - Perspective de dezvoltare", care a avut drept scop realizarea unui dialog real pe teme concrete factorii interesati de dezvoltarea transportului pe Dunare si a activitatilor conexe.

Contul escrow de 20 de milioane de euro al GFR a fost deblocat, companiei urmand sa-i fie returnata si garantia de 10 milioane de euro aferenta licitatiei pentru CFR Marfa, a declarat, miercuri, ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, adaugand ca noul calendar al privatizarii va fi discutat cu FMI si CE.

Dupa esecul tranzactiei pentru CFR Marfa, Gruia Stoica a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfa restituirea de urgenta a garantiei de 10 milioane de euro, precum si a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a indeplini conditiile de preluare a companiei.

Privatizarea CFR Marfa nu s-a putut insa finaliza la termenul limita, 14 octombrie, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.

Saptamana trecuta, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor sa inceapa procedurile pentru o noua privatizare a companiei, proces care sa fie incheiat pana in vara anului viitor.