Cum arata bugetul rectificat al CFR Marfa: Mai multi bani pentru bonusuri si directori si pierderi in urcare de 4 ori
Minsterul Transporturilor a pregatit un nou proiect de buget la CFR Marfa, in care sunt prevazute bonusuri si cheltuieli aferente contractului de mandat mai mari, venituri in scadere cu peste 9% si pierderi in urcare de 4,4 ori fata de varianta aprobata la inceputul lunii noiembrie, scrie Mediafax.
CFR Marfa estimeaza venituri de 1,02 miliarde lei in acest an, in scadere cu 9,4%, si pierderi de 220,1 milioane lei, mai mari de 4,4 ori fata de sumele prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli pentru 2013 aprobat la inceputul lunii noiembrie, reiese din proiectul de rectificare al BVC.
Bugetul de venituri si cheltuieli al transportatorului feroviar de marfa a fost aprobat printr-o hotarare a Guvernului din 6 noiembrie.
In buget sunt prevazute venituri de 1,135 miliarde lei, cheltuieli de 1,185 miliarde lei si o pierdere de 50 milioane lei. Totodata, bugetul include cheltuieli de investitii de 77 milioane lei, cheltuieli cu salariile de 268,3 milioane lei si un numar prognozat de 9.053 salariati la finele acestui an.
Proiectul de HG privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli rectificat pe acest an al CFR Marfa, lansat vineri in dezbatere de Ministerul Transporturilor, prevede venituri totale de 1,028 miliarde lei, cheltuieli de 1,248 miliarde lei si pierderi de 220,1 milioane lei. Documentul include cheltuieli de investitii de 75 milioane lei, cheltuieli cu salariile de 258,1 milioane lei si 8.876 de salariati la finele acestui an.
La rubrica "bonusuri", in varianta aprobata la inceputul lunii noiembrie este trecuta suma de 871.000 lei, iar in proiectul de modificare aceasta urca la 1,12 milioane lei.
Totodata, la "cheltuieli aferente contractului de mandat", noul buget prevede suma de 1,48 milioane lei, fata de 1,21 milioane lei in forma actuala. In aceasta categorie intra banii primiti de administratori, membrii AGA, cenzori si directorul general, potrivit companiei.
Pe de alta parte, cheltuielile cu bunuri si servicii sunt estimate la 598,8 milioane lei in varianta rectificata, fata de 648,6 milioane in forma aprobata.
Comparativ, anul trecut compania a inregistrat venituri de 1,05 miliarde lei, pierderi de 405 milioane lei si a avut un numar mediu de 8.411 angajati.
Fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu a anuntat in februarie noua conducere a CFR Marfa, formata din economisti, ingineri si juristi. Presedintele Consiliului de Administratie a fost ales Aysun Mustafa, iar directorul general este Alexandru Dragos Draghici. Restul administratorilor sunt Liviu Radu, Bogdan Constantinescu, Dan Constantinescu, Ionut Georgescu si Dan Belcea. Dupa demisia lui Mustafa Aysun, conducerea CA a fost preluata de Liviu Radu.
Veniturile CFR Marfa au scazut cu 5% in primele noua luni, la 714,3 milioane lei, nerealizarea nivelului prognozat fiind cauzata atat de reducerea volumelor transportate cat si de oprirea procesului de casare a vagoanelor vechi, iar pierderile companiei s-au redus cu 20,8%, la 135,3 milioane lei.
Procedura de privatizare a companiei, adjudecata de Grup Feroviar Roman, a esuat, iar vanzarea a 51% din actiuni nu putut fi finalizata pana la termenul limita, 14 octombrie, in contextul in care unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbarea actionariatului, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei. Procesul a fost reluat.
Guvernul si FMI au decis ca CFR Marfa sa fie restructurata "agresiv", prin reducerea costurilor de personal, vanzarea vagoanelor invechite ca fier vechi si oprirea de livrari catre clientii care au acumulat datorii fata de companie. Privatizarea CFR Marfa este estimata sa fie finalizata in luna mai 2015.
Mai multe despre:
#CFR Marfa#rectificare bugetara
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS