In ceea ce priveste tronsonul Comarnic-Brasov , daca anul viitor ministerul Transporturilor va reusi, din a doua incercare, sa selecteze un consortiu care sa-l construiasca in parteneriar public-privat, atunci cei 55 de kilometri ar putea fi finalizati cel mai devreme in 2015.

Autostrada Bucuresti-Brasov a fost gandita initial ca o paralela pentru Drumul National 1, dar si ca o cale facila de acces rutier in Transilvania. Traficul, calculat ca medie zilnica anuala, depaseste 35.000 de vehicule pe zi pe unele tronsoane, in special pe cele de la iesirea din Capitala.

Din pacate, DN 1 nu detine numai titlul de una dintre rutele cu cel mai intens trafic din Romania, ci si pe cel de cea mai periculoasa sosea din tara. Pe DN 1 au avut loc, anul trecut, nu mai putin de un sfert dintre accidentele rutiere din Romania, respectiv peste 5.700 dintr-un total de aproape 26.000. Dintre acestea, circa jumatate, respectiv in jur de 2.800 de accidente, au loc pe portiunea Bucuresti-Brasov.

La nivel european, Romania ocupa locul trei in ceea ce priveste mortalitatea in urma accidentelor rutiere, cu o medie de 13 decese la 100.000 de locuitori, conform celor mai recente date ale Eurostat. Spre comparatie, in Germania raportul este de doar 5,5 decese in urma accidentelor rutiere la 100.000 de locuitori. Pe primul loc in acest clasament se afla Letonia, cu 22 de decese la suta de mii de locuitori.

Autostrada Zapezii: despre un tronson nu se stie nimic, pentru altul nu sunt bani iar al treilea ar putea fi gata in decembrie

Inceputa in 2004, in acelasi timp cu autostrada Transilvania, pe autostrada Bucuresti-Brasov, una dintre cele mai circulate rute din Romania, se lucreaza doar pe tronsonul Bucuresti-Ploiesti, de 62 de kilometri, care ar trebui finalizat, conform termenului asumat oficial de constructori, in luna decembrie. Autostrada paralela la DN1 ar urma sa preia o parte insemnata din traficul foarte intens, mai ales in sezonul de vara, de DN1, de circa 35-37.000 de vehicule pe unele tronsoane, calculat ca medie zilnica anuala.

Citeste intreg articolul pe www.gandul.info