Cazul Huidu si culpa criminala a politicienilor: un sfert dintre accidentele rutiere din Romania au loc pe DN1, cel mai periculos drum din tara. Autostrada Zapezii, gata pe hartie din 2009
Autostrada Zapezii, Bucuresti-Brasov, ar fi trebuit sa fie finalizata in 2009, conform contractelor semnate in 2004. Pentru ca fie au fost revocate contractele, fie nu au fost bani pentru a finanta constructia lor, in momentul de fata soferii trebuie sa se multumeasca sa citeasca stiri despre cei 63 de kilometri din tronsonul Bucuresti-Ploiesti, finalizati pana in prezent.
In ceea ce priveste tronsonul Comarnic-Brasov , daca anul viitor ministerul Transporturilor va reusi, din a doua incercare, sa selecteze un consortiu care sa-l construiasca in parteneriar public-privat, atunci cei 55 de kilometri ar putea fi finalizati cel mai devreme in 2015.
Autostrada Bucuresti-Brasov a fost gandita initial ca o paralela pentru Drumul National 1, dar si ca o cale facila de acces rutier in Transilvania. Traficul, calculat ca medie zilnica anuala, depaseste 35.000 de vehicule pe zi pe unele tronsoane, in special pe cele de la iesirea din Capitala.
• Din pacate, DN 1 nu detine numai titlul de una dintre rutele cu cel mai intens trafic din Romania, ci si pe cel de cea mai periculoasa sosea din tara. Pe DN 1 au avut loc, anul trecut, nu mai putin de un sfert dintre accidentele rutiere din Romania, respectiv peste 5.700 dintr-un total de aproape 26.000. Dintre acestea, circa jumatate, respectiv in jur de 2.800 de accidente, au loc pe portiunea Bucuresti-Brasov.
• La nivel european, Romania ocupa locul trei in ceea ce priveste mortalitatea in urma accidentelor rutiere, cu o medie de 13 decese la 100.000 de locuitori, conform celor mai recente date ale Eurostat. Spre comparatie, in Germania raportul este de doar 5,5 decese in urma accidentelor rutiere la 100.000 de locuitori. Pe primul loc in acest clasament se afla Letonia, cu 22 de decese la suta de mii de locuitori.
Autostrada Zapezii: despre un tronson nu se stie nimic, pentru altul nu sunt bani iar al treilea ar putea fi gata in decembrie
Inceputa in 2004, in acelasi timp cu autostrada Transilvania, pe autostrada Bucuresti-Brasov, una dintre cele mai circulate rute din Romania, se lucreaza doar pe tronsonul Bucuresti-Ploiesti, de 62 de kilometri, care ar trebui finalizat, conform termenului asumat oficial de constructori, in luna decembrie. Autostrada paralela la DN1 ar urma sa preia o parte insemnata din traficul foarte intens, mai ales in sezonul de vara, de DN1, de circa 35-37.000 de vehicule pe unele tronsoane, calculat ca medie zilnica anuala.
Pe acelasi subiect: