Cazul Huidu si culpa criminala a politicienilor: un sfert dintre accidentele rutiere din Romania au loc pe DN1, cel mai periculos drum din tara. Autostrada Zapezii, gata pe hartie din 2009
Autostrada Zapezii, Bucuresti-Brasov, ar fi trebuit sa fie finalizata in 2009, conform contractelor semnate in 2004. Pentru ca fie au fost revocate contractele, fie nu au fost bani pentru a finanta constructia lor, in momentul de fata soferii trebuie sa se multumeasca sa citeasca stiri despre cei 63 de kilometri din tronsonul Bucuresti-Ploiesti, finalizati pana in prezent.
In ceea ce priveste tronsonul Comarnic-Brasov , daca anul viitor ministerul Transporturilor va reusi, din a doua incercare, sa selecteze un consortiu care sa-l construiasca in parteneriar public-privat, atunci cei 55 de kilometri ar putea fi finalizati cel mai devreme in 2015.
Autostrada Bucuresti-Brasov a fost gandita initial ca o paralela pentru Drumul National 1, dar si ca o cale facila de acces rutier in Transilvania. Traficul, calculat ca medie zilnica anuala, depaseste 35.000 de vehicule pe zi pe unele tronsoane, in special pe cele de la iesirea din Capitala.
• Din pacate, DN 1 nu detine numai titlul de una dintre rutele cu cel mai intens trafic din Romania, ci si pe cel de cea mai periculoasa sosea din tara. Pe DN 1 au avut loc, anul trecut, nu mai putin de un sfert dintre accidentele rutiere din Romania, respectiv peste 5.700 dintr-un total de aproape 26.000. Dintre acestea, circa jumatate, respectiv in jur de 2.800 de accidente, au loc pe portiunea Bucuresti-Brasov.
• La nivel european, Romania ocupa locul trei in ceea ce priveste mortalitatea in urma accidentelor rutiere, cu o medie de 13 decese la 100.000 de locuitori, conform celor mai recente date ale Eurostat. Spre comparatie, in Germania raportul este de doar 5,5 decese in urma accidentelor rutiere la 100.000 de locuitori. Pe primul loc in acest clasament se afla Letonia, cu 22 de decese la suta de mii de locuitori.
Autostrada Zapezii: despre un tronson nu se stie nimic, pentru altul nu sunt bani iar al treilea ar putea fi gata in decembrie
Inceputa in 2004, in acelasi timp cu autostrada Transilvania, pe autostrada Bucuresti-Brasov, una dintre cele mai circulate rute din Romania, se lucreaza doar pe tronsonul Bucuresti-Ploiesti, de 62 de kilometri, care ar trebui finalizat, conform termenului asumat oficial de constructori, in luna decembrie. Autostrada paralela la DN1 ar urma sa preia o parte insemnata din traficul foarte intens, mai ales in sezonul de vara, de DN1, de circa 35-37.000 de vehicule pe unele tronsoane, calculat ca medie zilnica anuala.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS