Bulgarii ne dau lectii in subteran. Cum au reusit vecinii sa faca 2 magistrale si 35 de statii noi, in timp ce la Bucuresti autoritatile se chinuiesc sa construiasca prima magistrala de dupa Revolutie
Pana la sfarsitul lunii, Metrorex promite sa deschida in sfarsit statiile de metrou Straulesti si Laminorului. Linia din Drumul Taberei mai are insa de asteptat pana in vara anului viitor.
Este prima magistrala pe care autoritatile sa chinuiesc sa o construiasca dupa Revolutie, dar nu au reusit in patru ani. Intre timp, vecinii bulgari au fost mult mai harnici si au facut de la zero doua linii de metrou cu zeci de statii.
Statiile de metrou Laminorului si Straulesti erau programate sa fie deschise circulatiei anul trecut. Desi erau suta la suta gata, au stat inchise, devenind adevarat muzee ale neputintei responsabililor de a extinde metroul din Bucuresti.
Metrorex sustine ca s-au facut teste de siguranta, iar la sfarsitul acesti luni statiile vor putea fi inaugurate. Insa metroul din Drumul Taberei mai are de asteptat.
Metroul din Drumul Taberei pare o telenovela fara sfarsit. Lucrarile au inceput in 2013 si ar fi trebuit sa se termine in trei ani. Suntem in 2017, fara ca magistrala sa fie gata. Avem in schimb un nou termen. Daca ar fi sa credem conducerea Metrorex, vom circula cu metroul in Drumul Taberei in vara anului viitor.
Linia din Drumul Taberei este prima magistrala construita dupa Revolutie.
Intre timp, bulgarii se lauda la Sofia cu 35 de statii de metrou facute de la zero. Culmea, au inceput lucrarile in 1998, iar pana astazi au facut deja 2 linii de metrou care ajung pana la aeroport. Si nu se opresc aici. Au in plan sa extinda metroul cu care circula zilnic 350.000 de oameni.
Din 1989 pana acum Romania a deschis 10 statii de metrou. Dar magistralele erau deja construite si in unele cazuri responsabilii au avut de terminat doar anumite finisaje.
Cum au reusit bulgarii sa construiasca 2 magistrale noi de metrou intr-un timp asa de scurt? In primul rand, au folosit fonduri europene. In al doilea rand, licitatiile nu s-au amanat si nu au fost contestate la nesfarsit. De altfel, Sofia a reusit sa convinga constructorii sa termine lucrarile la timp, fara amanari si trageri de timp.
Din pacate, acelasi lucru se intampla si in cazul constructiei de autostrazi. Romania a deschis anul trecut circulatiei zero kilometri de autostrada. Un record rusinos. Romania are acum aproape 730 de kilometri de autostrada, in timp ce Bulgaria, cu o populatie de aproape 3 ori mai mica decat noi, are 780 de kilometri de autostrada.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS