Bulgarii ne dau lectii in subteran. Cum au reusit vecinii sa faca 2 magistrale si 35 de statii noi, in timp ce la Bucuresti autoritatile se chinuiesc sa construiasca prima magistrala de dupa Revolutie
Pana la sfarsitul lunii, Metrorex promite sa deschida in sfarsit statiile de metrou Straulesti si Laminorului. Linia din Drumul Taberei mai are insa de asteptat pana in vara anului viitor.
Este prima magistrala pe care autoritatile sa chinuiesc sa o construiasca dupa Revolutie, dar nu au reusit in patru ani. Intre timp, vecinii bulgari au fost mult mai harnici si au facut de la zero doua linii de metrou cu zeci de statii.
Statiile de metrou Laminorului si Straulesti erau programate sa fie deschise circulatiei anul trecut. Desi erau suta la suta gata, au stat inchise, devenind adevarat muzee ale neputintei responsabililor de a extinde metroul din Bucuresti.
Metrorex sustine ca s-au facut teste de siguranta, iar la sfarsitul acesti luni statiile vor putea fi inaugurate. Insa metroul din Drumul Taberei mai are de asteptat.
Metroul din Drumul Taberei pare o telenovela fara sfarsit. Lucrarile au inceput in 2013 si ar fi trebuit sa se termine in trei ani. Suntem in 2017, fara ca magistrala sa fie gata. Avem in schimb un nou termen. Daca ar fi sa credem conducerea Metrorex, vom circula cu metroul in Drumul Taberei in vara anului viitor.
Linia din Drumul Taberei este prima magistrala construita dupa Revolutie.
Intre timp, bulgarii se lauda la Sofia cu 35 de statii de metrou facute de la zero. Culmea, au inceput lucrarile in 1998, iar pana astazi au facut deja 2 linii de metrou care ajung pana la aeroport. Si nu se opresc aici. Au in plan sa extinda metroul cu care circula zilnic 350.000 de oameni.
Din 1989 pana acum Romania a deschis 10 statii de metrou. Dar magistralele erau deja construite si in unele cazuri responsabilii au avut de terminat doar anumite finisaje.
Cum au reusit bulgarii sa construiasca 2 magistrale noi de metrou intr-un timp asa de scurt? In primul rand, au folosit fonduri europene. In al doilea rand, licitatiile nu s-au amanat si nu au fost contestate la nesfarsit. De altfel, Sofia a reusit sa convinga constructorii sa termine lucrarile la timp, fara amanari si trageri de timp.
Din pacate, acelasi lucru se intampla si in cazul constructiei de autostrazi. Romania a deschis anul trecut circulatiei zero kilometri de autostrada. Un record rusinos. Romania are acum aproape 730 de kilometri de autostrada, in timp ce Bulgaria, cu o populatie de aproape 3 ori mai mica decat noi, are 780 de kilometri de autostrada.
Pe acelasi subiect: