Bucurestiul va avea o noua linie de metrou. Frezele vor incepe sa sape tunelul din luna iunie
Autoritatile romane recunosc in sfarsit un fapt evident. La metroul din Drumul Taberei nu se lucreaza din lipsa de fonduri. Marti, ministrul transporturilor a venit pe santierul parasit de muncitori sa se convinga de acest lucru. Generos, le-a promis sefilor ca le va da bani, iar dupa o scurta negociere au stabilit impreuna ca frezele vor incepe sa sape tunelul din luna iunie.
Cei cativa muncitori de pe santierul viitoarei statii de metrou de la Razoare au avut de munca: au ridicat prelatele de pe cartitele uriase. Dupa ce le-a admirat, ministrul transporturilor a vrut sa afle de la sefii de santier cand vor porni. Acestia au propus iulie, Relu Fenechiu, mai.
Cum negocierile intrau in impas, Relu Fenechiu a promis 90 de milioane de euro pentru 2013. Si, ca sa-l inteleaga si constructorul, a vorbit in italiana.
"In luna iunie, toata presa este aici, frezele trebuie sa fie pornite. Iunie, no Luglio."
Autoritatile au anuntat initial ca aici va fi o statie de metrou in trei ani. Locuitorii din zona sunt mai pesimisti si au scris pe acest panou ca statia va fi in noua ani. Adevarul este ca nici ministrul transporturilor nu stie cand vom ajunge cu metroul in Drumul Taberei.
"Nu am cum sa va dau termeni finali. Pana acum o luna s-a lucrat aici. Astazi aici nu se lucreaza. Stiu si eu cand a spus premierul, am fost si eu aici si se lucra", a declarat Relu Fenechiu, ministrul transporturilor.
In urma cu o saptamana, premierul Ponta anunta, in fata finantatorilor internationali, ca pe magistrala din Drumul Taberei se lucreaza.
Pana acum magistrala de metrou din Drumul Taberei are o intarziere de mai bine de un an. Si culmea, finantarea depinde de cate masini vechi vor inmatricula romanii in acest an. O parte din banii pe care autoritatile intentioneaza sa-i dea la constructia metroului provin din timbrul de mediu. Costul final al lucrarilor trece de 600 de milioane de euro.