Blue Air: Vom opera singuri sau cu administratorul judiciar! Luni, vom cere suspendarea insolventei!
Compania Blue Air va continua sa opereze singura sau cu administratorul judiciar desemnat, iar luni va depune o cerere de suspendare a inceperii procedurii de insolventa, a declarat sambata Gheorghe Racaru, directorul de strategie si dezvoltare al grupului care detine operatorul aerian.
"Din punctul meu de vedere, aceasta hotarare a fost luata ori in necunostinta de cauza, ori din motive pe care nu le cunosc. Avem copia dosarului de la tribunal in care sunt toate dovezile ca platile datoriilor au fost prezentate instantei", a spus Racaru, intr-o conferinta de presa.
Coordonatorul departamentului juridic al Blue Air, Luana Stanciu, a precizat ca firma pe care o reprezinta a facut vineri recurs impotriva sentintei judecatoresti, iar luni va depune la tribunal cererea de suspendare a procedurii de incepere a insolventei.
"Inca odata avem de-a face cu erori judiciare pe care le platim cu totii. Ieri s-a comis un act de injustitie strigator la cer. Exista toate dovezile la dosar ca ne-am achitat debitele. Nu este normal ca noi sa aflam din presa despre o sentinta a tribunalului", a adaugat Stanciu.
Ea a precizat ca Blue Air va face toate demersurile juridice impotriva acelora care i-au atacat imaginea.
Stanciu a explicat ca atunci cand a aflat din presa, in luna martie, ca exista o cerere de insolventa din partea Carpatair, Blue Air a achitat datoria de 30.000 euro dupa cateva zile. La fel s-a intamplat si in luna mai, cand firma Service Excellence Solutions a depus o cerere de insolventa pentru o datorie de 48.000 de euro, pe care operatorul aerian a platit-o tot in decurs de cateva zile.
"S-a mai vehiculat ieri in presa ca avem datorii catre Club Zexe si Tarom. Cu Club Zexe avem o intelegere amiabila si am platit ieri 85.000 lei, care reprezinta mai mult de o treime din datoria pe care o vom plati integral in cateva saptamani", a mai aratat Racaru, adaugand ca in cazul Tarom exista niste penalitati in urma unui contract care vor fi achitate la randul lor.
"In acest dosar de insolventa, judecatorul s-a pronuntat pe altceva decat ce a ramas in pronuntare. Foarte grav! Va trebui sa raspunda si purtatorul de cuvant al tribunalului, care a lansat in presa ca avem datorii de 200.000 de euro, cand de fapt, chiar daca am lua in calcul datoriile initiale catre cele doua companii, pe care le-am platit, suma era sub 80.000 euro", a spus Stanciu.
Ea a adaugat ca informatia privind intrarea in insolventa a Blue Air a aparut si disparut vineri de cateva ori pe calculatoarele din holul Tribunalului Muncipiului Bucuresti, urmand ca tot vineri, la ora 20:15, sa apara dosarul pe site-ul tribunalului.
Totodata, reprezentantii companiei aeriene au anuntat ca Blue Air a lansat vineri programul de vara pentru 2011, care cuprinde peste un milion de bilete, din care s-au vandut intr-o singura zi aproape jumatate, in valoare de peste 700.000 euro.
Racaru a vorbit si despre restructurarea companiei, realizata in proportie de 75%, si de faptul ca in aceasta luna compania va inchiria doua-trei avioane.
"Tarifele aferente ratelor de inchiriere sunt la jumatate fata de cele din 2007-2008", a aratat Racaru.
Judecatorul Laura Radu, purtator de cuvant al Tribunalului Bucuresti, a declarat vineri ca instanta a admis miercuri intrarea in insolventa a Blue Air, la cererea Carpatair si Service Excellence Solutions.
Carpatair a depus la jumatatea lunii martie, la Tribunalul Bucuresti, dosarul prin care cere insolventa Blue Air, in contul unei datorii in valoare de 30.000 de euro, ca urmare a inchirierii unei aeronave SAAB 2000 catre Blue Air, in luna septembrie a anului trecut.
Blue Air, companie detinuta de omul de afaceri Nelu Iordache, opereaza peste 50 de rute europene, in 14 state.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS