Austrian Airlines, subsidiara Lufthansa, va primi împrumuturi garantate de stat de 300 de milioane de euro şi o injecţie de capital de 150 de milioane de euro de la statul austriac. Restul de 150 de milioane de euro vor fi furnizaţi de Lufthansa.

În schimbul ajutorului de stat, Lufthansa a promis că va păstra Viena ca hub de transfer pentru zborurile pe distanţe lungi, potrivit Agerpres.

"Austrian Airlines este operatorul aerian naţional din Austria şi joacă un rol cheie pentru Viena", a declarat Sebastian Kurz, referindu-se la necesităţile de transport pentru exporturile ţării, pentru sectorul turismului şi pentru Capitală, care este sediul unor organizaţii şi corporaţii importante.

O altă subsidiară a Lufthansa - Swiss Airlines - a primit ajutor de stat în luna mai, când Parlamentul de la Berna a aprobat împrumuturi garantate de stat de 1,5 miliarde de franci elveţieni (1,6 miliarde de dolari) pentru Swiss şi compania soră Edelweiss.

Şi subsidiara Lufthansa din Belgia - Brussels Airlines - a cerut un ajutor de stat de 290 de milioane de euro, dar încă nu s-a luat nicio decizie.

Luna aceasta, Consiliul de supervizare al Lufthansa a aprobat pachetul de salvare de nouă miliarde de euro acordat de Guvernul german pentru a o ajuta să facă faţă pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus (COVID-19).

Este cea mai mare operaţiune de salvare a unei companii demarată de Guvernul german de la debutul crizei. Va fi pentru prima dată de la privatizarea completă a Lufthansa, în 1997, când statul german va redeveni acţionar la compania aeriană.

"Recomand acţionarilor să urmeze această cale, chiar dacă vor trebui să facă contribuţii substanţiale în vederea stabilizării companiei. Trebuie să spunem clar că Lufthansa se va confrunta cu o situaţie dificilă în viitor", a afirmat Karl-Ludwig Kley, preşedintele Consiliului de supervizare al Lufthansa.

Austrian Airlines, cu operaţiuni şi în România, operează o flotă de 83 de aparate şi are 7.000 de angajaţi.