Operatorul aerian, parte a grupului franco-olandez Air France-KLM, a anunţat că în cea mai dificilă perioadă a crizei a înregistrat pierderi de 15 milioane de euro pe zi, în timp ce veniturile au scăzut cu 95%. Compania nu se aşteaptă ca traficul să revină la nivelul din 2019 înainte de 2024.

Ca rezultat, Air France intenţionează până în 2022 să renunţe la aproximativ 6.500 de angajaţi, sau 16% din forţa de muncă a operatorului aerian francez, iar alte 1.020 de locuri de muncă vor fi reduse în următorii trei ani la subsidiara regională "HOP!".

Guvernul Franţei, care a anunţat în aprilie un acord de salvare de şapte miliarde de euro pentru Air France, a cerut operatorului aerian să evite disponibilizările, deşi a recunoscut că firma se confruntă cu o situaţie extrem de dificilă.

Într-un comunicat, Air France a precizat că va da prioritate plecărilor voluntare, pensionărilor anticipate şi mobilităţii angajaţilor, dar nu a exclus concedierile.

Săptămâna trecută, Guvernul Olandei a anunţat că va furniza companiei KLM un pachet de asistenţă financiară de 3,4 miliarde de euro, pentru a o ajuta să supravieţuiască în timpul pandemiei.

"Acest pachet este necesar pentru a ne asigura că KLM şi Air France îşi vor îndeplini în continuare rolul important pe care îl au în economie. În ultimele săptămâni, am încercat să atenuăm efectele negative cât mai mult posibil", a declarat ministrul olandez de Finanţe, Wopke Hoekstra, potrivit Agerpres.

Salariile piloţilor vor fi reduse cu până la 20%, iar operatorul aerian îşi va reduce costurile cu 15%. Nu s-a vorbit de concedieri, dar Hoekstra a avertizat că unele reduceri sunt inevitabile. KLM are aproximativ 30.000 de angajaţi.

Statul francez şi cel olandez deţin fiecare 14% din acţiunile Air France-KLM, un grup care este lider de piaţă pe zborurile lung-curier cu plecare din Europa, ce oferă acces la o reţea care acoperă 314 de destinaţii în 116 ţări, prin companiile Air France, KLM Royal Dutch Airlines şi Transavia.