Air France va renunţa la 16% din forţa sa de muncă, respectiv 7.500 de angajaţi. Compania a pierdut 15 mil. euro pe zi, din cauza pandemiei
Air France
Air France a confirmat că intenţionează să renunţe la aproximativ 7.500 de angajaţi, inclusiv 1.000 de la subsidiara "HOP!", pe fondul crizei provocate de pandemia cu coronavirus.
Operatorul aerian, parte a grupului franco-olandez Air France-KLM, a anunţat că în cea mai dificilă perioadă a crizei a înregistrat pierderi de 15 milioane de euro pe zi, în timp ce veniturile au scăzut cu 95%. Compania nu se aşteaptă ca traficul să revină la nivelul din 2019 înainte de 2024.
Ca rezultat, Air France intenţionează până în 2022 să renunţe la aproximativ 6.500 de angajaţi, sau 16% din forţa de muncă a operatorului aerian francez, iar alte 1.020 de locuri de muncă vor fi reduse în următorii trei ani la subsidiara regională "HOP!".
Guvernul Franţei, care a anunţat în aprilie un acord de salvare de şapte miliarde de euro pentru Air France, a cerut operatorului aerian să evite disponibilizările, deşi a recunoscut că firma se confruntă cu o situaţie extrem de dificilă.
Într-un comunicat, Air France a precizat că va da prioritate plecărilor voluntare, pensionărilor anticipate şi mobilităţii angajaţilor, dar nu a exclus concedierile.
Săptămâna trecută, Guvernul Olandei a anunţat că va furniza companiei KLM un pachet de asistenţă financiară de 3,4 miliarde de euro, pentru a o ajuta să supravieţuiască în timpul pandemiei.
"Acest pachet este necesar pentru a ne asigura că KLM şi Air France îşi vor îndeplini în continuare rolul important pe care îl au în economie. În ultimele săptămâni, am încercat să atenuăm efectele negative cât mai mult posibil", a declarat ministrul olandez de Finanţe, Wopke Hoekstra, potrivit Agerpres.
Salariile piloţilor vor fi reduse cu până la 20%, iar operatorul aerian îşi va reduce costurile cu 15%. Nu s-a vorbit de concedieri, dar Hoekstra a avertizat că unele reduceri sunt inevitabile. KLM are aproximativ 30.000 de angajaţi.
Statul francez şi cel olandez deţin fiecare 14% din acţiunile Air France-KLM, un grup care este lider de piaţă pe zborurile lung-curier cu plecare din Europa, ce oferă acces la o reţea care acoperă 314 de destinaţii în 116 ţări, prin companiile Air France, KLM Royal Dutch Airlines şi Transavia.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS