Guvernul olandez a ajuns la o înţelegere cu Franţa şi contribuie cu 3,4 mld. euro la salvarea Air France-KLM. Ryanair cere UE să blocheze pachetul financiar
Air France-KLM
Guvernul olandez a ajuns la o înţelegere cu Franţa şi va contribui cu 3,4 miliarde de euro la acordul de salvare al Air France-KLM, care a tensionat relaţiile între acţionarii operatorului aerian, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Conform înţelegerii, Olanda va acorda KLM garanţii şi împrumuturi directe şi va numi un membru în Consiliul de Administraţie, susţin sursele.
Reprezentanţii Air France-KLM şi ai Ministerului de Finanţe din Franţa nu au dorit să comenteze informaţia, dar vineri este programată o conferinţă de presă a ministrului olandez de Finanţe unde "vor fi prezentate detaliile pachetului de asistenţă financiară acordat KLM". De asemenea, pe site-ul companiei olandeze se află un comunicat în care este menţionată suma de 3,4 miliarde de euro, scrie Agerpres.
Comisia Europeană a permis Franţei să acorde un sprijin în valoare de şapte miliarde de euro pentru compania aeriană Air France. Ajutorul va fi compus dintr-un împrumut în valoare de patru miliarde de euro acordat de un sindicat de şase bănci şi garantat de statul francez în proporţie de 90%, precum şi de un împrumut direct de trei miliarde de euro dat de statul francez. În schimbul garanţiilor de stat, Air France a promis că va reduce emisiile interne de dioxid de carbon (CO2) cu 50% până în 2024.
Recent, grupul Air France-KLM a raportat pierderi nete de 1,8 miliarde de euro pe primul trimestru, în condiţiile în care pandemia de coronavirus i-a paralizat activitatea începând din luna martie, şi a avertizat să se aşteaptă la consecinţe şi mai dezastruoase pentru finanţele sale până la vară.
Operatorul aerian franco-olandez a precizat că în primele trei luni ale anului capacităţile sale s-au redus cu 10,5% (după o scădere de 35% în luna martie). Grupul se aşteaptă ca, în al doilea trimestru, capacităţile sale să fie reduse cu aproximativ 95% şi cu 80% în trimestrul al treilea comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Grupul Air France-KLM mizează pe o "revenire lentă a activităţii în vara lui 2020, odată cu ridicarea treptată a restricţiilor la frontieră" dar avertizează că cererea de trafic comercial "nu va reveni la nivelul de dinaintea crizei timp de mai mulţi ani".
Statul francez şi cel olandez deţin fiecare 14% din acţiunile Air France-KLM, un grup care este lider de piaţă pe zborurile lung-curier cu plecare din Europa, ce oferă acces la o reţea care acoperă 314 de destinaţii în 116 ţări, prin companiile Air France, KLM Royal Dutch Airlines şi Transavia.
Ryanair cere UE să blocheze ajutorul financiar pentru KLM
Compania aeriană low-cost Ryanair a cerut Uniunii Europene să blocheze pachetul de salvare de 3,4 miliarde de euro acordat vineri de Guvernul olandez operatorului aerian KLM.
"Cerem Comisiei Europene să blocheze această subvenţie-dopaj către KLM, care va reduce şi mai mult concurenţa şi posibilităţile de alegere ale consumatorilor pe pieţele din Olanda şi Franţa", a afirmat directorul general al Ryanair, Michael O'Leary.
"Subvenţia Guvernului olandez este de asemenea o veste proastă pentru concurenţă şi interesele consumatorilor, deoarece va întârzia şi mai mult reformarea Air France-KLM", a adăugat şeful companiei irlandeze.
În mai, O'Leary anunţa că Ryanair va contesta pachetul de salvare de nouă miliarde de euro acordat de Guvernul german operatorului aerian Lufthansa.
Sprijinul guvernamental va permite Lufthansa "să se implice în vânzări sub preţul de cost", devenind astfel mai dificil să concureze pentru Ryanair, subsidiara sa Laudamotion şi rivala low-cost easyJet, a explicat O'Leary.
"Ryanair va face apel la acest cel mai recent exemplu de ajutor ilegal de stat pentru Lufthansa, care va distorsiona în mod masiv concurenţa", a declarat şeful operatorului aerien irlandez.
Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa după numărul de pasageri, operează 21 de rute de pe aeroporturile din România, respectiv Bucureşti şi Craiova.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS