Ai dreptul la despagubiri daca iti intarzie trenul. Cum iti recuperezi banii?
Peste 120 de calatori ale caror trenuri au intarziat mai mult de o o ora au primit despagubiri de la CFR Calatori, asa cum prevede un regulament al Uniunii Europene. Cei despagubiti sunt putini, nu pentru ca trenurile merg mai bine, ci pentru ca, in Romania, regulamentul se aplica deocamdata doar pentru calatorii internationale. Din 2014 se va aplica insa si pentru trenurile interne.
Desi sustine ca intarzierile mari, de peste o ora, sunt rare, conducerea CFR Calatori recunoaste ca a avut de platit despagubiri catre 120 de calatori ai unor trenurilor internationale.
"Rambursarile au constat in despagubri financiare sau in vouchere de calatorie. Deocamdata a fost vorba de traficul international deoarece la trafic intern avem o exceptare de 5 ani”, explica Adrian Vlaicu, director de marketing la CFR Calatori.
O exceptare de 5 ani au cerut si tari mult mai bine pregatite, ca Franta, Marea Britanie si Irlanda. Exceptarile privesc in principal acordarea despagubirilor, dar si asigurarea hranei si a sucurilor, in gari sau in trenuri, daca intarzierile sunt mai mari de o ora.
Asta inseamna cheltuieli pentru companiile de cale ferata, dar toate tarile sunt obligate sa le acorde cel putin celor care fac calatorii internationale.
Exista insa si prevederi ale regulamentului european care sunt obligatorii si in traficul intern. Printre ele este obligatia de a acorda asistenta persoanelor cu dizabilitati. Elena Filip a cerut inutil asistenta din partea ceferistilor din Iasi, iar ajutorul a venit din alta parte.
"Un calator care m-a urcat in brate ca pe un sac de cartofi pe acele scari mici si cu bara la mijloc, scaunul nu avea loc pe culoar si l-am demontat, nu mai spun ca odata asezata acolo nu am putut sa ma mai duc la toaleta, n-am mai baut, n-am mai mancat, n-am mai facut nimic pentru ca am fost imobilizata pe scaunul respective”, povesteste Elena Filip, persoana cu dizabilitati motorii.
Comisia Europeana a inceput in toate tarile UE o campanie de informare a calatorilor despre drepturile pe care le au.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS