Revolta producatorilor din auto: “Acum 12 ani autoritatile ne-au promis autostrada de la Nadlac la Sibiu. Nu o avem nici astazi. Un camion pierde o zi intreaga de la Brasov pana la iesirea din tara”

Romania trebuie sa-si imbunatateasca infrastructura, dar si legislatia pentru a putea atrage in continuare investitori in sectorul auto, in conditiile in care costul redus al fortei de munca nu mai este suficient, iar investitorii cer un impozit anual care sa-i motiveze pe posesorii de automobile sa-si reinnoiasca mai des masina. Acestea au fost principalele concluzii ale evenimentului „Cheie, contact, sales. Cum relansam industria auto din Romania“, organizat de Ziarul Financiar in parteneriat cu Orange si Opel. Dezvoltarea lenta a infrastructurii reprezinta unul dintre principalele motive pentru care Romania nu beneficiaza de si mai multe investitii din partea producatorilor de componente, alaturi de faptul ca autoritatile promit proiecte de infrastructura care insa nu se realizeaza la timp. Industria auto genereaza anual afaceri de 12 mld. euro, iar 35 dintre cei mai mari 100 de exportatori romani sunt producatori de componente auto, noteaza Ziarul Financiar.

„Romania este o destinatie competitiva pentru industria auto (productie si compo¬nente) comparativ cu tarile din vestul Europei datorita fortei de munca mult mai ieftine. Insa nu e de ajuns, trebuie imbu¬natatita infrastructura. In urma cu 12 ani autoritatile ne-au promis ca vom circula de la Nadlac la Sibiu pe autostrada, insa nici acum nu este posibil acest lucru“, a declarat Christian von Albrichsfeld, directorul general al Continental Automotive Romania. El a subliniat ca „in continuare un camion pierde o zi intreaga de la Brasov pana la iesirea din tara“.

Profesorul de locomotive trece la nivelul urmator: trenul de calatori

Un om de afaceri din Craiova a reusit ceea ce doar visa in urma cu 15 ani: sa construiasca locomotive cu motoare sincrone. Iar visul nu se opreste aici. Putini au auzit de Ionel Ghita, din Craiova, constructorul primei locomotive ro¬manesti de dupa revolutie. Insa antreprenorul este foarte cunoscut in industria feroviara: in 2008, scotea pe poarta fabricii Softronic, pe care o detine in Banie, o locomotiva cu motoare pe curent continuu, la un pret sub cel practicat atunci de marii producatori europeni: circa 2 milioane de euro, scrie Capital.ro. Povestea pare simpla la prima vedere, iar sursa o gasim in 1999, cand Ghita, fost profesor de limba franceza, si cumnatul lui, inventator, decid sa se asocieze intr-un business pornit de la o inventie proprie: un vitezograf pentru companiile feroviare. In afacere, Ghita mai atrage un prieten inginer, Ion Girnita, actualul director general al companiei. Asa a inceput totul, cu vitezografe. Au urmat ani de inventii, testari si incercari, care au culminat cu prima locomotiva si primii clienti: CFR si un transportator privat din Ungaria.

Cum reuseste Skiathos, o insula cat un sfert din Bucuresti, sa atraga 120.000 de turisti

Insula Skiathos, parte din grupul Sporadelor din Marea Egee, este mai putin cunoscuta decat alte insule grecesti, ca Rodos, Creta sau Zakynthos, insa popularitatea ei este in crestere in ultimii ani. Skiathos atrage prin cele 69 de plaje, vegetatie si viata de noapte. Insula nu este una ieftina, insa cei pasionati de calatorii pot gasi si sejururi cu preturi bune, informeaza Wall-Street.ro. Skiathos sau "Umbra lui Athos" are mai putin de 50 kilometri patrati (Bucurestiul are 228 kilometri patrati n.r.), 12 kilometri de sosea, in sudul insulei, si doar 3.500 de locuitori. Se lauda insa cu cele 69 de plaje cu nisip fin sau pietris, unitati de cazare in care turisti se simt bine si o bucatarie specifica, ce se claseaza in topul preferintelor multor turisti. Aici vin turisti in special din Marea Britanie, tarile scandinave, precum si o multime de romani, iar anual insula este vizitata de pana la 120.000 de turisti. De aceea, cei care vor sa petreaca un sejur aici ar trebui sa isi rezerve vacanta inca de la inceputul anului, cand beneficiaza si de early booking.

Are 27 de ani si a refuzat oferte de joburi din America si Emirate ca sa isi indeplineasca visul la Balotesti

Dupa ce a cutreierat planeta pe un vas de croaziera, a absolvit o scoala in management hotelier in Elvetia si a primit oferte de munca la restaurante din Emiratele Arabe Unite sau America, Dan Mehedintu a ales sa se intoarca in tara. La 27 de ani, pariul lui este o afacere construita de tatal sau pe un luciu de apa, noteaza Business Magazin. De la un loc destinat doar pescuitului, Laguna Verde este azi un complex turistic: cabane, un restaurant cu specific pescaresc si echipamente pentru sporturi acvatice in mijlocul campului. „Alaska era linistitoare, mai ales dimineata, cand ne duceam la micul dejun, si, pana veneau clientii, ne beam cafeaua pe ultima punte a vasului in timp ce traversam canalele dintre paduri", isi aminteste Dan Mehedintu unul dintre cele mai placute momente petrecute pe vasul de croaziera. In cei patru ani in care a lucrat traversand oceanele a vazut mare parte din lume, dar a hotarat sa se intoarca in tara pentru a conduce impreuna cu tatal lui afacerea „Laguna Verde".

Nu ai bani sa-ti cumperi calculatoare pentru birou? Inchiriaza! Cum se creste o franciza nemteasca in Romania, care este preluata apoi de compania mama

Antreprenorii romani au inceput, in numar din ce in ce mai mare, sa inchirieze echipamentele IT si sa achizitioneze in leasing licentele de software, care pot fi destul de costisitoare pentru o mica afacere, mai ales la inceput de drum. Aceasta tendinta, care a luat avant in ultimii ani, a facut ca o franciza nemteasca adusa in 2007 in Romania si in care s-au investit initial 200.000 de euro, sa ajunga la o cifra de afaceri de 6,8 mil. euro anul trecut, cu estimari de crestere pentru 2013 de peste 25%, arata Incont.ro.

Compania nemteasca, prezenta in peste 25 de tari si care are ca obiect de activitate inchirierea de  echipamente IT, medicale sau industriale, a inceput, in anii 2000, o campanie de extindere in toate tarile europene, mizand pe dezvoltarea mediului de afaceri. Fraciza Grenke in Romania a fost deschisa in 2007, cu posibilitatea de preluare dupa cativa ani, ceea ce s-a intamplat anul trecut, cand compania romaneasca a devenit parte a companiei mama.

Amazon atrage publicitate in valoare de 800 milioane de dolari
 
Amazon va genera anul acesta publicitate de 800 milioane de dolari, deoarece retailerul online se foloseste de datele clientilor sai si de motoarele de cautare pentru a atrage atentia publicitarilor de la competitorii Google si Facebook, relateaza Financial Times. Suma a fost estimata de catre un grup de cercetare digitala, eMarketer, care indica faptul ca cei din industria advertising-ului vor sa foloseasca reclame targetate pentru magazinul online, bazandu-se nu doar pe ceea ce cauta clientii, ci si pe ceea ce cumpara. Amazon vinde calupuri publicitare pe site-urile proprii si pe dispozitivele Kindle, dar si pe alte platforme. Desi nu si-a facut niciodata public venitul obtinut din aceste vanzari, eMarketer estimeaza ca acestea au fost de 610 milioane de dolari anul trecut, si vor creste cu 37% in acest an, ajungand la 835 de milioane. Chiar si asa, cifrele nu se compara cu veniturile Google din publicitate, care au fost anul trecut de 33 miliarde de dolari, in timp ce Facebook a obtinut patru miliarde.
 
Apple pierde primul proces in fata concurentilor si risca sa-i fie blocate importurile
 
Prima lupta pierduta a celor de la Apple in fata Samsung, in procesul pe patente disputat pe piata americana, ar putea insemna o blocare a importurilor gigantului din State asupra unor dispozitive de generatie mai veche, inclusiv iPhone 4, informeaza Bloomberg. Bataliile legale dintre cei doi giganti IT se apropie de sfarsit. In cazul procesului din America, instanta a decis ca Apple a incalcat un patent detinut de Samsung, dand astfel castig de cauza sud-coreenilor. Astfel, compania americana s-ar putea confrunta cu o blocare a importurilor pentru device-urile sale mai vechi, printre care iPhone 4, iPhone 3GS, iPhone 3, ipad 3G si iPad 2 3G, realizate pentru a fi vandute prin reteaua AT&T. Litigiile celor doi producatori mondiali au loc in acest moment pe patru continente, ambele raportand cate o victorie in SUA. Fiind vorba despre o piata a smortphone-urilor care genereaza aproape 300 miliarde de dolari, este greu de crezut ca cele doua corporatii vor ajunge la o intelegere.

UE impune tarife provizorii la panourile solare din China
 
Europa tocmai a luat prima decizie importanta, in ceea ce ar putea deveni un razboi comercial cu China, potrivit CNN. Comisia Europeana a confirmat marti ca va impune tarife provizorii pe panourile solare provenite din China, acuzand o invadare a pietei europene cu astfel de produse la preturi mult sub costurile de productie. “Actiunea implementata azi este o masura de urgenta, luata ca sa asigure o gura de oxigen unui sector de afaceri din Europa care are mult de suferit de pe urma manevrelor de dumping”, a declarat comisarul UE pe Comert, Karel de Gucht. Acesta a mai adaugat ca pretul corect pentru un panou solar din China ar trebui sa fie cu 88% mai mare decat este in prezent. Tarifele majorate cu 11,8% aplicate importurilor de panouri din China vor intra in vigoare incepand din 6 iunie, urmand ca peste doua luni sa se majoreze la 47,6%.

Coca-Cola deschide prima fabrica in Burma
 
Coca-Cola opereaza in prezent in toate tarile din lume, mai putin in Coreea de Nord si Cuba. Compania a deschis recent o fabrica de imbuteliere in Burma, pentru prima data in peste 60 de ani, scrie BBC. Producatorul de bauturi carbogazoase se numara printre putinii jucatori americani dispusi sa investeasca in Burma, dupa decizia Washingtonului de a suspenda sanctiunile economice impotriva acestei tari, din cauza politicii de tip militar care suprima disidentii. Coca-Cola a promis o investitie de 200 de milioane de dolari si crearea a mii de locuri de munca. Burma este o tara cu o populatie asemanatoare Marii Britanii si Frantei, inzestrata cu o multime de resurse naturale. La ceremonia de deschidere a fabricii, compania a anuntat ca va crea 2.500 de joburi in urmatorii cinci ani.