Sorin Paslaru, redactor-sef ZF: Cum oare facea Romania reactoare nucleare, iar acum nu se inteleg cinci institutii pentru un pasaj?

Este bine ca premierul Victor Ponta a coborat in strada si a mers pe centura Capitalei sa vada cum stau masinile blocate cu orele in lipsa unor pasaje, dar este rau ca in spatele sau nu era nimeni cu dosare in care sa se afle date privind banii alocati de catre guvern prin Ministerul Transporturilor pentru aceasta ruta. Guvernul Ponta a taiat de trei ori la rand banii pentru centura Capitalei, la rectificarea din august 2012, la constructia bugetului pe 2013 precum si la rectificarea din iulie 2013.

Degeaba merge un manager pe teren daca in cealalta mana nu are hartiile care sa-i spuna ce bani, ce resurse au fost alocate pentru acel proiect. Romania este victima incongruentei dintre banii din hartii si realitate. Miliarde sunt cheltuite in fiecare an, dar rezultatele nu se vad, iar unde este necesar nu sunt alocati. Este pur si simplu o problema de management: de confruntare a modificarilor fizice, din teren, cu hartiile manevrate de birocrati pe care totul este ca si rezolvat. Cand japonezii de la Makita care construiesc o fabrica de unelte la Branesti evalueaza evolutia lucrarilor cu drone - aparate de zbor teleghidate care fac fotografii din aer - o fac pentru a vedea lunar pe ce dau banii. Aloc resurse si vreau sa vad avansul lucrarilor. Simplu. Citeste continuarea comentariului pe www.zf.ro.

Topul imobiliar al UE. Cati ani trebuie sa munceasca un roman, un ungur sau un francez pentru a-si cumpara un apartament de 50 de metri patrati in capitala

Daca un roman ar reusi sa-si puna deoparte tot salariul, fara sa cheltuiasca nimic din el, dupa 13 ani ar putea sa-si achizitioneze un apartament de 50 de metri patrati situat in Bucuresti. Luand in considerare faptul ca salariul mediu net in Romania este de 320 de euro, asta inseamna ca la finalul celor 13 ani cumparatorul nostru ar putea detine aproape 50.000 de euro, cat costa un apartament de doua camere in Bucuresti. Din acest punct de vedere, comparatia cu celelalte tari europene da rezultate spectaculoase. Romanii trebuie sa munceasca de circa trei ori mai mult decat ungurii pentru a-si putea cumpara un apartament in centrul capitalei, dar reusesc sa ii devanseze in top pe bulgari, slovaci si polonezi, europeni care trebuie sa puna de-o parte banii castigati pe o perioada mult mai mare de timp pentru a-si putea permite o locuinta, scrie www.gandul.info.

Romania trebuie sa plateasca astazi aproape 165 de milioane de euro

Romania trebuie sa plateasca, vineri, catre Fondul Monetar International (FMI) suma de 164,4 milioane de euro, reprezentand rambursari rate de capital si plati de dobanzi si comisioane din imprumutul stand-by contractat in 2009. Din cele 164,4 milioane euro, 154,6 milioane euro reprezinta rambursari de rate de capital si 9,8 milioane euro plati de dobanzi si comisioane. Romania trebuie sa efectueze, in acest an, plati in valoare totala de peste 1,164 miliarde euro catre FMI, Uniunea Europeana (UE) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD). In primele sapte luni din 2013, din suma totala datorata au fost achitate 550,6 milioane euro, noteaza www.capital.ro.

Top 10 cele mai vandute autoturisme noi in Europa

Vanzarile de masini noi in Europa au crescut in iulie cu aproape 5% (48.000 de unitati), insa dupa primele 7 luni livrarile sunt tot pe minus fata de anul trecut, piata europeana mai avand de recuperat 5% (400.000 de unitati), reiese dintr-o analiza a companiei de cercetare JATO Dynamics. Dupa primele 7 luni au fost comercializate 7,5 milioane de autoturisme noi. Locul 1 este detinut de Volkswagen golf (274.984 unitati), urmat de Ford Fiesta (176.364 unitati), Renault Clio (176.168 unitati), Volkswagen Polo (166.435 unitati) si Peugeot 208 (155.724 unitati), scrie www.wall-street.ro.

O noua companie aeriana intra in Romania din decembrie. Pe ce ruta se va bate cu Tarom

Etihad Airways investeste in restructurarea si dezvoltarea noii companii nationale a Serbiei, care va opera zboruri din Romania. Compania nationala a Serbiei, JAT Aiways, din care arabii de la Etihad au cumparat 49%, se va rebrandui in Air Serbia si va lansa noi zboruri, inclusiv pe ruta Belgrad-Bucuresti. Primul zbor pe aceasta ruta va avea loc pe data de 9 decembrie. Inainte, JAT Airways avea un parteneriat de code-sharing cu Tarom, cursele fiind operate cu o aeronava ATR detinuta de Tarom. Acum, sarbii, sustinuti de investitiile arabe, vin pe piata romaneasca cu propriul avion. Ramane insa de vazut care va fi frecventa acestor zboruri si cu ce preturi va concura Tarom. Acest lucru va permite pasagerilor din Romania sa aiba acces la celelate destinatii code-sharing ale Air Serbia si Etihad, cum ar fi Insulele Seychelles, destinatii din Australia sau Abu Dhabi, informeaza www.economica.net.

Fosta directoare a fabricii Pionierul face 180.000 de perechi de pantofi in Berceni

Angela Pache (60 de ani), fostul director general al fabricii-emblema Pionierul, detine impreuna cu familia sa o unitate de productie de pantofi in cartierul Berceni din Capitala, unde realizeaza anual 180.000 de perechi de incaltari pentru barbati si copii. „Mama a lucrat anterior la Pionierul, unde a urcat pana in pozitia de director general. In 1997 parintii mei au deschis fabrica proprie de pantofi, iar un an mai tarziu au cumparat cladirea in care suntem acum“, spune Raluca Pache (33 de ani), cea care a creat brandul PJ Shoes pentru copii. Ea s-a intors in Romania in 2009 dupa ce a studiat si a lucrat mai multi ani la New York, pe Wall Street, scrie Ziarul Financiar.

Chinezii bogati, speranta Europei sarace. Tarile din sudul continentului ofera "vize de aur"

Guvernele din Cipru, Grecia si Portugalia, grav afectate de criza, ofera vize in regim de urgenta chinezilor bogati care vor sa cumpere proprietati scumpe, iar Spania este pe cale sa adopte o strategie similara, in incercarea de a sustine piata imobiliara, relateaza Bloomberg. Potrivit brokerilor imobiliari, sansa de a cumpara o proprietate la un pret scazut in sudul Europei si obtinerea unei asa-numite "vize de aur" este oferita in special investitorilor chinezi. "Bogatii din China sunt atrasi de proprietati. Cu doar o jumatate de milion de euro, investitorii chinezi avuti vor obtine un randament bun al plasamentului si in acelasi timp se vor bucura de o serie de beneficii in UE pe care nu le au in China", a declarat Nuno Durao, partner la compania Irglux, divizie a agentiei imobiliare Fine&Country in Cascais, Portugalia.

Nemtii nu mai vor sa dea grecilor din banii lor. Al treilea ajutor extern pentru Atena agita campania electorala in Germania

Oponentii social-democrati ai cancelarului german Angela Merkel ii contesta credibilitatea, cu o luna inainte de alegerile generale, dupa ce ministrul de Finante Wolfgang Schaeuble a declarat ca Grecia va avea nevoie de un al treilea program de sprijin, relateaza cotidianul Kathimerini, citat de Mediafax. Germania, cea mai mare economie din Europa, a jucat un rol major in eforturile europene de combatere a crizei, fiind cel mai mare contributor la programele de salvare a tarilor aflate in dificultate si un sustinator fervent al austeritatii criticate deseori in strainatate.

Bancile britanice isi despagubesc clientii cu 2 miliarde dolari, pentru ca i-a inselat cu asigurari vandute incorect

Cele mai mari banci din Marea Britanie vor plati pana la 1,3 miliarde de lire sterline (2 miliarde dolari) pentru despagubirea clientilor carora le-au vandut incorect polite de asigurari ale companiei CPP pentru acoperirea riscului de furt de carduri de credit si de identitate, transmite Bloomberg. Un grup de 13 banci si emitenti de carduri de credit, intre care Barclays, Lloyds Banking Group, HSBC, Royal Bank of Scotland, Capital One si MBNA, vor finanta acest program, a anuntat Autoritatea britanica pentru Activitati Financiare (FCA). Circa 7 milioane de clienti care au cumparat asigurari incepand din 2005 vor putea cere rambursarea sumelor platite plus o dobanda de 8%. Banii urmeaza sa fie platiti la inceputul anului 2014.

“Monstrii” Google, IBM si Continental pregatesc lovitura suprema: proiectul care imparte lumea in doua

Cele trei supercompanii sunt foarte aproape sa colaboreze in proiectul inceput de Google acum cativa ani. Cea mai importanta companie online, Google Inc., a inceput din 2005 cercetarile si dezvoltarea pentru proiectul pe care oamenii il credeau ireal. Masina fara sofer sau autonoma a devenit insa realitate si Google o perfectioneaza in fiecare zi. Cu un an in urma tot apareau poze cu masini Google avariate. Acum, dupa cum scrie Frankfurter Allgemeine Zeitung, preluat de www.incont.ro, Google vrea sa atraga in proiect si IBM pentru solutii IT, si Continental pentru cauciucuri. Prima companie care a colaborat cu Google la masina fara sofer a fost Cisco Systems (in continuare in proiect).