Fuziunea dintre American Airlines si US Airways, care ar fi creat cel mai mare operator aerian din lume, blocata de justitia americana
Departamentul american de Justitie a blocat marti fuziunea dintre American Airlines, aflata in faliment, si US Airways Group, care ar fi dus la crearea celui mai mare operator aerian la nivel mondial, relateaza Bloomberg.
Propunerea de fuziune incalca legislatia antitrust din SUA, ar reduce concurenta in sectorul de profil si ar duce la cresterea preturilor pentru consumatori, potrivit actiunii deschise de reprezentantii Departamentului de Justitie la un tribunal federal din Washington, potrivit Mediafax.
Departamentul a initiat actiunea de blocare a tranzactiei intrucat US Airways nu ar mai fi avut motive sa reduca preturile, astfel ca tarifele de calatorie ar fi crescut, a declarat o sursa apropiata situatiei.
Decizia este surprinzatoare pentru analisti si reprezentantii industriei aviatice, marcand o schimbare a strategiei institutiei care a permis unor sase transportatori aerieni neprofitabili sa fuzioneze, in ultimii cinci ani, pentru reducerea costurilor.
Pentru AMR, compania mama a American Airlines, care si-a declarat falimentul in noiembrie 2011, fuziunea ar fi permis finalizarea reorganizarii si iesirea din insolventa.
Autoritatile antitrust din Uniunea Europeana au aprobat fuziunea la inceputul acestei luni, dupa ce companiile au acceptat ca renunte la o cursa dus-intors intre aeroportul londonez Heathrow, cel mai aglomerat din Europa, si Philadelphia.
US Airways si American Airlines au sustinut ca fuziunea de 14,3 miliarde de dolari nu pune in pericol concurenta.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS