"Clientului i se va cere sa plateasca cu cardul si atunci i se vor fura datele de pe card sau se va folosi de serviciul de transfer de bani in care atacatorul i va spune ‘trimiteti jumatate din bani, eu iti trimit biletele si apoi platesti si cealalta jumatate’. Victima trimite jumatate din bani, insa nu primeste niciodata nimic inapoi", explica specialistul in IT, Catalin Cosoi.

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a primit deja zeci de plangeri de la clienti care au platit asemenea vacante online si n-au primit nimic la schimb. Hackerii nu cloneaza adresele de web bine cunoscute cum ar fi skyscanner, booking.com sau tripadvisor, ci vin cu propriile creatii atent realizate.

"Vor inventa ei site-uri mai micute de turism care nu exista in realitate si atunci singura portita este sa te documentezi despre site-ul respectiv, despre compania respectiva", ne avertizeaza specialistii.

Mare atentie si daca stati pe chat in vacanta. Hackerii au inceput sa copieze inclusiv paginile retelelor de socializare. Daca faceti greseala sa va introduceti adresa de e-mail si parola pe o astfel de pagina, le oferti acces hackerilor la toate datele dumneavoastra personale, dar si la conversatiile private pe care le purtati pe chat.

Oriunde s-ar afla in lume, hackerul poate sa vada in timp real conversatiile pe care le purtati cu prietenii si, mai rau, poate sa trimita mesaje in numele dumneavoastra.

Mai nou, hackerii apeleaza si la “vishing”, adica voice phising. Va fura datele din paginile de socializare, apoi va trimit un mail cu o oferta interesanta si un numar de telefon la care sa contactati falsa agentie de turism. Persoana de la celalalt capat al firului stie deja atat de multe lucruri despre dumneavoastra, incat va convinge in cele din urma sa ii dati numarul cardului.