Sony tinteste clientii Apple. Strategia companiei pentru a reveni pe profit, dupa ce in 8 ani a pierdut 9 miliarde dolari
Directorul general al Sony, Kazuo Hirai, intentioneaza sa recastige clienti de la Apple prin concentrarea operatiunilor pe aparatele mobile, jocuri si imagini digitale. Productia de televizoare nu se afla pe lista prioritatilor, relateaza Bloomberg.
Hirai va reveni astfel la produse care au facut Sony un deschizator de drumuri in anii ’80, inainte ca rivalitatea cu Apple si Samsung Electronics sa provoace companiei japoneze pierderi pe parcursul a patru ani consecutivi.
Sony a anuntat joi ca va desfiinta 10.000 de locuri de munca si va inregistra costuri exceptionale de restructurare in valoare de 75 de miliarde de yeni (926 milioane dolari) in actualul an fiscal, care se va incheia in martie 2013.
Decizia de concentrare pe trei directii de afaceri de baza vine dupa ce Sony a pierdut 714 miliarde de yeni (8,8 miliarde dolari) in ultimii opt ani, din cauza productiei de televizoare. Hirai va reduce costurile operatiunilor pe segmentul TV si va reduce numarul de modele.
"Asteptarile pietei din partea Sony sunt sa redevina compania care a creat Walkman", a declarat Yuuki Sakurai, director general al Fukoku Capital Management, care administreaza active de 7,4 miliarde de dolari la Tokyo. El a adaugat ca obiectivul este dificil, avand in vedere ca vremurile s-au schimbat.
Sony vrea sa revitalizeze si sa dezvolte afacerile pe segmentul electronicelor. Planul include dezvoltarea in domeniul imaginilor digitale, a jocurilor si a aparatelor mobile, redresarea diviziei de televizoare, extinderea pe pietele emergente. Alte obiective sunt crearea unor noi afaceri, accelerarea inovatiei si actualizarea portofoliului de afaceri.
Sony anticipeaza pentru anul fiscal incheiat in martie o pierdere record in istoria companiei, de 6,4 miliarde de dolari, dubla fata de estimarile din februarie si marcheaza al patrulea an de rezultate negative.