Rivalul lui Zuckerberg. Povestea tanarului care s-a scolit la Google si a construit o retea de socializare care calca pe urmele Facebook
A pus pe picioare o noua retea de socializare, de care Facebook are toate motivele sa se teama. Nu acorda foarte multe interviuri, dar atunci cand vorbeste, co-fondatorul retelei de socializare Pinterest, Ben Silbermann, isi demonstreaza istetimea si isi incanta audienta.
Intr-un interviu recent, Silbermann a vorbit despre viata lui dinainte de Pinetrest si despre motivele pentru care nu a renuntat la start-up, desi initial se anunta a fi un esec, scrie Business Insider.
In copilarie, lui Silbermann ii placea sa colectioneze lucruri, de la insecte, la timbre. “Lucruile pe care le colectionezi spun foarte multe despre tine”, a spus el. Pinterest a fost creata perntru a-i ajuta pe oameni sa colectioneze online.
Inainte de Pinterest, tanarul originar din Iowa a lucrat pentru Google, desi nu avea studii de inginerie. Parintii lui Silbermann erau doctori, iar el urma, de asemenea, o scoala de medicina. In adolescenta a suferit un transplant de cord.
Dupa absolvire, s-a angajat ca si consultant in Washington DC, timp in care a inceput sa citeasca bloguri de tehnologie si ii placea sa afle cat mi multe lucruri despre oamenii care scriau pe aceste bloguri.
“Google avea indrazneala sa gandeasca foarte departe”
La Google s-a angajat ca designer de produse si banere publicitare. “Google este cel mai frumos loc de pe pamant in care sa lucrezi. Oamenii de acolo sunt foarte de stepti si fac lucruri interesante. Am fost norocos sa fac parte din aceasta echipa, chiar daca nu eram o persoana foarte importanta acolo”, a spus Silbermann. Din experienta de la Google a invatat doua lucruri: sa-si depaseasca limitele si sa gandeasca departe.
“Google avea indrazneala sa gandeasca foarte departe. Si-au spus intr-o zi: 'Castigam atatia bani, haideti sa facem o poza fiecarei strazi din lume.' Asa a aparut Google Street. Nimeni nu se gandise la asta”, a povestit Silbermann.
In timp ce lucra pentru Google, avea mai multe idei de start-up, dar pentru ca nu era inginer, simtea ca abilitatea sa de a crea produse in domeniul IT&C era limitata.
Silbermann a demisionat de la Google si cateva luni s-a gandit ce sa faca in viitor. “Iti ia ceva timps a te obisniuesti sa nu te mai duci la serviciu in fiecare dimineata. Dintr-o data ai o gramada de timp liber si nu stii ce sa faci cu el”, a spus tanarul antreprenor.
A luat legatura cu colegul sau din liceu Paul Sciarra, cei doi incercand sa gaseasca idei de afaceri, timp in care economiile lor se subtiau. Au realizat aplicatii pentru iphone, dar fara mare succes.
La fel a fost la inceput si reteaua Pinterest. Dupa 9 luni, Silbermann spunea ca site-ul avea 10.000 de utilizatori, care nu il foloseau zilnic. “Am trimis invitatii pentru Pinterest catre 200 dintre prietenii mei, din care cred ca mai putin de 100 au deschis mailul. Era nu numar catastrofal de mic”, isi aminteste tanrul.
Silbermann i-a contactat personal pe primii 5.000 de utilizatori ai retelei de socializare. Le-a dat chiar si numarul lui de telefon, pentru a comunica cu ei.
Intrebat de ce nu a renuntat dupa un prim an atat de dificil, Silbermann a raspuns: “Ideea de a-i anunta pe toti ca am dat gres era prea stanjenitoare. Mi-am spus: 'Google nu ma mai angajeaza din nou, abia m-au angajat si prima data'.”
“Lumea este o serie de colectii”
Asa ca Silbermann si Sciarra au continuat sa-si dedice tot timpul pentru dezvoltarea produsului lor. Cuplul era, in special, obsedat de design.
“Ai un sentiment de bucurie, dar si de rusine cand te uiti la propriul produs. Intotdeauna vezi lucruri pe care vrei sa le faci mai bine”, a explicat Silbermann.
“Pentru mine, avizierele reprezinta un mod uman de a privi lumea”, spune tanarul, care admite ca vede lumea ca pe o serie de colectii de lucruri ale diferitor oameni. A dat drept exemplu dulapul sotiei sale, care este o colectie de haine si de pantofi.
In timp, site-ul a inceput sa capete popularitate, iar din iunie 2011, reteaua a intrat si in atentia mass-media. Silbermann citeste acum despre el pe bogurile pe care obisnuia sa le citeasca in urma cu cativa ani.
Acum Pinterest are 20 de milioane de utilizatori, iar echipa de 20 de oameni a angajat inca 10 numai in ultimele 4 luni.
Silbermann spun ca notorietatea pe care o a castigat-o este emotionant, dar si stresant. “Este emotionant cand vezi cator oameni le pasa de tine, dar ai si o imensa responsabilitate. Dupa ce ai adus pe lume acest produs, trebuie sa te asiguri ca se dezvolta si devine mai bun”, a precizat tanarul antreprenor.
Cum functioneaza Pinterest?
Reteaua permite utilizatorilor sa adune colectii de fotografii si informatii de pe internet si sa le sorteze pe categorii. Traducerea din limba engleza ar fi sa-ti fixezi cu un ac pe un panou (board) lucruri care te intereseaza.
Pe Pinterest nu poti sa-ti faci prieteni, ca pe Facebook, dar poti sa urmaresti activitatea utilizatorilor cu care descoperi ca ai interese comune.
Aici poti gasi o multitudine de idei despre decorarea casei, nunta, sfaturi pentru bucatarie sau pentru ingrijirea animalelor de casa. De altfel, site-ul a fost deja ridiculizat din cauza multitudinii de fotografii cu pisici sau cu prajituri.
Si desi accesul se face pe baza de invitatie, numarul de utilizatori creste intr-un ritm care ar trebui sa-i dea de gandit lui Mark Zuckerberg.
Pe acelasi subiect: