Oficialii RIM, producatorul BlackBerry, cer scuze pentru intreruperea serviciilor, iar operatorii despagubesc clientii. Ce se intampla in Romania
Dupa trei zile in care utilizatorii telefoanelor BlackBerry nu au putut trimite email-uri sau mesaje ori serviciile au functionat cu intrerupere in Europa, Orientul Mijlociu si din Africa, oficialii producatorului si-a cerut scuze, iar un operatori telecom din Spania isi va despagubi clientii pentru problemele aparute. Si in Romania, companiile telecom vor face acelasi lucru.
Analistii spun ca problemele BlackBerry nu fac decat sa toarne gaz pe foc pentru producatorul RIM care deja a pierdut teren in favoarea iPhone si a telefoanelor cu sistem Android. Multi spun chiar ca aceste trei zile de intrerupere a serviciilor BlackBerry i-ar putea "arunca" pe mult in bratele producatorilor rivali.
De luni pana miercuri, activitatea serviciilor BlackBerry a fost intrerupta si incetinita, in unele intervale orare, de prabusirea unui server din Marea Britanie.
Joi, producatorii spun ca au rezolvat problemele, iar unii operatori ii vor despagubi pe clientii afectati, scrie Reuters. Purtatorul de cuvant al Vodafone din Marea Britanie spune ca "operatorul isi evalueaza optiunile legate de o eventuala despagubire, insa, nu a fost luata nicio decizie". In schimb, compania telecom spaniola Telefonica ii va despagubi pe clienti in functie de legile aflate in vigoare. Astfel, Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Spania spune ca fiecare client va primi intre 0.23 si 1.90 de euro pentru 24 de ore de servicii intrerupte.
Purtatorul de cuvant al Vodafone spune ca, inca, nu se stie daca aceste costuri vor fi imputate RIM, insa, analistii spun ca mai mult ca sigur operatorii vor incerca sa faca acest lucru. "In trecut, au mai fost situatii in care serviciile au fost intrerupte cate o ora, 2, iar operatorii au trecut asta cu vederea", spune Will Draper, analist la Espirito Santo.
Orange Romania a luat decizia sa compenseze clientii care detin abonament BlackBerry. Acestia vor primi "contravaloarea abonamentului pe perioada nefunctionarii, indiferent daca situatia a fost sesizata sau nu Serviciului Clienti. Compensarea se va aplica automat, atat pentru persoane fizice, cat si pentru persoane juridice", au anuntat reprezentantii Orange Romania intr-un comunicat.
Si operatorii Vodafone Romania si Cosmote Romania ii vor recompensa pe abonati cu contravaloarea abonamentului pe perioada nefunctionarii abonamentului.
Citeste si:
Unicredit: Am pregatit investitii de peste 100 milioane euro in Romania. Ne uitam si la preluari