iPad 3 a inceput sa se ieftineasca in China, dupa doar o saptamana de la lansare. Care este motivul
Cererea pentru noua tableta iPad a Apple este mai slaba decat cea inregistrata la modelele anterioare (iPad si iPad 2). Mai mult, pretul gadgetului este deja in scadere dupa prima saptamana de la intrarea neoficiala pe piata, relateaza Financial Times.
Vanzatorii neautorizati ai ipad din Beijing si Shanghai au anuntat ca au fost nevoiti sa reduca preturile cu aproape 30%, in ultima saptamana, din cauza cererii mici. "Piata este saturata", a declarat un vanzator dintr-un mall specializat in aparatura electronica din Beijing.
Pe 16 martie, Apple a lansat iPad in 10 tari, dar nu a anuntat inca o data oficiala pentru China. Totusi, asa cum se intampla de obicei, IPad a aparut in magazinele din China la mai putin de o zi dupa ce a intrat in vanzare in Statele Unite, aparatele fiind aduse din America si Hong Kong.
Pretul celui mai scump model a scazut la Beijing, chiar in prima zi, de la 5.200 de yuani (825 dolari), la 4.500 de yuani. In decurs de trei zile, pretul a coborat la 3.700 de yuani.
La intrarea pe piata chineza a iPad2, pretul a fost de 8.000 de yuani, si a fost nevoie de aproape doua saptamani sa coboare la 3.000 de yuani, potrivit comerciantilor. "Oamenii devin mai rationali in privinta iPad. Vor sa astepte scaderea preturilor sau chiar lansarea oficiala", a declarat Xue Jinpeng, comerciant intr-un centru de tehnologie din Beijing.
Lipsa de entuziasm a cumparatorilor contrasteaza cu interesul pentru alte produse Apple. In ianuarie, compania a suspendat vanzarile de iphone prin magazinele proprii din China, dupa lansarea celui mai recent model.
Totodata, cererea redusa pentru iPad 3 contravine si cu asteptarile mari legate de performantele noii tablete. Compania de cercetare a pietei IDC a majorat saptamana trecuta estimarile privind livrarile de tablete PC la nivel mondial, cu 21%, la 106,1 milioane de unitati, sustinute de cererea puternica.
Anul trecut, livrarile de tablete in China au crescut de cinci ori, la 5,83 milioane de unitati, iPad avand o cota de piata de 70%. IDC a imbunatatit si estimarile referitoare la vanzarile de tablete din China din acest an, la 7,23 milioane unitati, dar a avertizat ca noile produse sunt lansate prea rapid pentru unii cumparatori.
Citeste si:
Sfarsitul unei ere. “Uzina ieftina a lumii” devine un muncitor prea scump pentru statele dezvoltate