Apple si-a lansat ultima bijuterie. Ce ce vine nou iPad 3 si la ce preturi poate fi cumparata tableta FOTO + VIDEO
Statele Unite, Franta, Canada si Germania figureaza printre primele tari unde va aparea noul ipad, in special la operatorii americani AT&T si Verizon, ale caror retele 4G vor permite descarcari mai rapide.
Un dispozitiv cu astfel de functii ar ajuta piata telecom, daca reuseste sa atraga cumparatorii si sa-i determine sa plateasca mai mult, afirma unii analisti.
Pana in prezent, fanii Apple au fost reticenti in a cheltui mai multi bani pe Ipad-urile 3G. Modelul mai ieftin Wi-Fi, cu acces mai limitat la internet, este modelul cu cele mai bune vanzari in prezent.
Baza de utilizatori de tablete la nivel mondial a atins deja 67 de milioane anul trecut, potrivit firmei de cercetare Strategy Analytics.
"Va imbunatati considerabil consumul de continut video. Acesta este dispozitivul pe care il vrea lumea. Vor cea mai buna viteza, cea mai ridicata rezolutie", a afirmat analistul UBS John Hodulik.
Apple si operatorii telecom din SUA, AT&T si Verizon, au refuzat sa comenteze.
Emotii pentru Cook
Modelul este prezentat la Yerba Buena Center for the Arts din San Francisco, unde Apple a lansat si precedentele doua generatii iPad.
Evenimentul reprezenta a doua lansare importanta a unui produs pentru ditrectorul general, Tim Cook, dupa iPhone 4S anul trecut. Smartphone-ul a reprezentat initial o dezamagire, fiind perceput in mare parte drept o imbunatatire de soft, insa Siri, tehnologie cu activare vocala si functie de asistent personal, a ajutat la succesul iPhone 4 S.
Cook este flancat de membri importanti ai conducerii Apple, cand va fi initiat show-ul de lansare, cu o coregrafie forte bine pusa la punct si urmarit cu atentie de investitori si alte companii din domeniul IT.
Apple are o reputatie legendara pentru modul in care isi pastreaza secrete planurile si nu a clarificat ce intentioneaza sa prezinte miercuri, dar a declansat speculatii cu invitatia la eveniment, insotita de o imagine partiala a ecranului unui iPad si de cuvintele: "Avem ceva ce trebuie neaparat sa vedeti. Si sa atingeti".
Cum sta iPad pe piata
Vanzarile iPad s-au dublat in trimestrul al patrulea, la 15,43 milioane de unitati. Compania a vandut circa 55 de milioane de iPad-uri de la lansare in 2010, iar anul fiscal 2011 a avut venituri de peste 20 de miliarde de dolari din vanzari, servicii conexe si accesorii.
In contextul zecilor de dispozitive ce urmeaza sa fie lansate in acest an la nivel mondial, Apple trebuie sa incerce sa ramana cu un pas inaintea competitorilor, scrie Reuters.
Samsung si Motorola au deja disponibile tablete cu tehnologie LTE si ruleaza cu sistemul de operare Android, care castiga puternic teren impotriva iOS al Apple.
Chiar daca Apple nu introduce inovatii cu tehnologia LTE, ar putea avea un rol important in extinderea acesteia pe piata tabletelor, din cauza popularitatii platformei iPad. Atat AT&T cat si Verizon si-au imbunatatit retelele cu tehnologie LTE, iar in acest moment Verizon acopera o populatie de aproximtiv 200 de milioane, iar AT&T 74 de milioane. Al treilea operator telecom din SUA, Sprint Nextel, va introdue servicii LTE pe parcursul acestui an.
Un impediment al succesului iPad cu o conectivitate mai buna ar putea fi majorarea costurilor pentru utilizatori la servicii de date, potrivit Reuters.
Sursa foto: AFP/Mediafax