Potrivit unui studiu Boston Consulting Group (BCG), in care cetateni americani si chinezi au fost intrebati referitor la preferintele in materie de tablete, caracteristicile Windows au fost mai bine cotate decat sistemele de operare iOS si Android.

Asadar, datele cercetarii BCG arata ca 44% dintre asiaticii chestionatiau raspuns ca prefera sistemul de operare Windows pe tablete, fata de 34% - adepti ai sistemului iOS si 18% dedicati Androidului. Doar 2% dintre chinezi au spus ca sunt fascinati de sistemul BlackBerry, iar alti 2% de PalmOS. 1% dintre respondentii din China au marturisit ca sunt incantati de sistemul Meego.

De cealalta parte, si americanii prefera in mai mare masura Windows-ul (42%) in detrimentul iOS-ului ce ruleaza pe dispozitivele companiei Apple (27%). 20% dintre locuitorii din Statele Unite, participanti la studiu, au spus ca folosesc Android, in timp ce 9% considera ca sistemul BlackBerry este mai bun. 2% dintre americani folosesc PalmOS, potrivit datelor BCG.

John Rose, asociat al Boston Consulting Group si, totodata, unul dintre autorii cercetarii, le-a declarat jurnalistilor de la Huffington Post ca datele studiului de piata nu duc automat la concluzia ca anul viitor, atunci cand Microsoft ar putea lansa pe piata tabletele care sa ruleze cu noul sistem de operare Windows, oamenii le vor cumpara in detrimentul altor marci.

„Poti sa privesti la acest tabel si sa te gandesti ca a venit vremea sa vinzi din actiunile Apple. Este vorba despre o noua cerere...Lansarea unei tablete cu Windows va reprezenta o extindere a pietii. Volumul tabletelor in America va continua sa creasca, dar este greu de imaginat ca platforma Windows va zdrobi traiectoria iOS”, a spus Rose.

Piata tabletelor va exploda in urmatorii cinci ani

Printre cele mai putin surprinzatoare concluzii ale studiului BCG il reprezinta faptul ca piata tabletelor va exploda in urmatorii cinci ani, iar producatorii se asteapta ca numarul detinatorilor de astfel de gadgeturi sa se dubleze pana in 2013. John Rose este de parere ca tabletele ce vor rula cu sistemul Windows ar trebui sa atace potentialii detinatori ai acestor dispozitive, cei asa-numiti „primi cumparatori de tablete”.

Autorul cercetarii sustine ca, indiferent de targetul fixat, tabletele trebuie sa aiba anumite caracteristici. Studiul BCG arata ca cele trei conditii care ii determina pe consumatori sa-si achizitioneze astfel de produse sunt pretul, functionalitatea si o interfata atractiva.  

Pentru ca Microsoft sa aiba succes cu un astfel de obiect ingenios, compania trebuie sa vina cu un pret accesibil, functionalitate si o interfata careia utilizatorii sa nu-i poata rezista. Respondentii si-au declarat intai de toate familiaritatea platformei Windows, aceasta fiind si principalul motiv pentru care ar prefera o tableta cu acest sistem incorporat.

Important de notat este faptul ca studiul a fost realizat inainte de anuntul lansarii tabletei produse de Amazon. Cu un pret scazut si un consum de media in continua crestere, Kindle Fire reprezinta exemplul cel mai concret al unui produs de profil, bine marketat.

Cel mai interesant si mai uimitor lucru demonstrat in urma cercetarii BCG ramane insa suprematia sistemului Windows in fataplatformelor iOS si Androidului, in randul potentialilor cumparatori de tablete.

Pana la ora actuala, Microsoft ori producatorii de hardware asociati companiei IT nu au anuntat inca informatii legate de tabletele ce vor rula cu sistemul de operare Windows OS, cu toate ca 5000 de prototipuri Samsung au fost inmanate dezvoltatorilor in cadrul conferintei Built din septembrie, moment in care a fost anuntata si lansarea Windows 8.

Noul sistem de operare de la Microsoft pune foarte mult accent pe ecranul tactil. Daca tabletele cu Windows vor totaliza 40% din piata de profil si vor afecta vanzarile de iPad-uri, acest lucru va naste o noua poveste tehnologica, anuntata pentru 2012, noteaza ziaristii americani.

Citeste si:

Omul pe care Steve Jobs l-a divinizat. Cine l-a inspirat sa devina "Michelangelo al erei digitale"

Cum faci bani din racirea planetei. Bill Gates a investit 4,6 milioane de dolari in aer